Met spoed hulp gevraagd: Een electrische winkelwagen?
-
Geachte student bij de TU Delft,
Bedankt dat u mij meer zou kunnen informeren over dit onderwerp.
Mijn naam is Sharvin Nannan Panday, en ik ben een student bij de internationale school in Almere-Poort. Wij moeten voor dit jaar ons eigen project maken (Personal Project). Ik had eerst gedacht dat het niet per se functionerend moest zijn, maar dat blijkt van wel. Daarom zit ik nu met mijn handen in het haar, ik heb geen idee hoe ik hier mee moet starten!Voor mijn project heb ik gekozen om een electrische winkelwagen te maken. Het idee is dat de wagen iemand volgt, wanneer iemand naar voren loopt, dan gaat de wagen ook naar voren. Wanneer de persoon stopt, stopt de wagen ook. Het moet zo simpel mogelijk zijn, het hoeft ook niet per se te kunnen sturen. Ik moet het af kunnen hebben binnen 1 maand. Ik had bedacht om dit uit te voeren op een kinderwagen, dan is alles hetzelfde, maar kleiner.
Ik zou zeker een hulpzame antwoord op prijs kunnen stellen!
Met vriendelijke groet,
Sharvin Nannan Panday -
Hoi Sharvin,
In principe wil jij een karretje maken met een nabijheidssensor. Wanneer deze sensor niks meer registreert, dan is de persoon dus doorgelopen, moet hij gas geven. Wanneer hij iets registreert, dan staat de persoon stil, dan remt hij af.
Dit zou ik op modelschaal bouwen. Hier kun je extreem veel simpele apparatuur kopen. Verder zijn er zul je een simpel arduino programma moeten schrijven. Hier zijn heel veel handleidingen voor op internet, zoals deze.Hopelijk kom je eruit anders hoor ik het graag!
Groetjes
Joris
-
Dag Joris,
Bedankt voor jouw reactie! Ik had een vraagje: Hoe lang zou het ongeveer duren om dit te maken (verzending, arduino programma, etc.)? Hoe zou ik echter de programma maken, en wat voor onderdelen zou ik (precies) nodig hebben? Het lijkt mij vrijwel ingewikkeld...
Mvg,
Sharvin -
Hoi Sharvin,
Wat betreft je vragen:
-
Ik zou niet weten hoelang het duurt, maar je hebt nog 3 weken. Dus als je het gaat doen moet je zo snel mogelijk alles bestellen. Dat zou maximaal een week moeten duren voor je het binnen hebt. Dan heb je nog 2 weken om het te programmeren. Dat zou te doen moeten zijn!
-
Het programma ga je maken met de software die bij de arduino zit. De handleiding die ik eerder gaf geeft goede instructies over de programmatuur. Qua onderdelen moet je denken aan:
- simpel chassis
- 4 wielen (of 3 natuurlijk)
- Iets van aandrijving
- elektromotortje
- batterij of accu
- nabijheidssensor
- en de arduino
Ik denk dat je hiermee wel een eind komt. Ingewikkeld is het niet, maar het kost wel wat tijd. Ik denk dat het te doen is in 3 weken, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel uur per week je eraan kan werken!
Hopelijk lukt het je.
Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.
Groetjes,
Joris
-