PWS Quadcopter
-
Hallo,
Wij (Luuk en Davey) zijn van plan om voor ons profielwerkstuk een quadcopter te maken. Voordat we alles gaan bestellen leek het ons handig om nog even het huidige plan hier te laten checken, want we hebben bij sommige onderdelen nog wat vragen. Ook vroegen we ons af of we misschien hulp van de TU kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld soldeerwerk.
We hebben de basis van ons plan op deze forumpost gebaseerd, en per onderdeel gekeken wat we hiervoor wilden gebruiken.
Qua programmeren voor de MSP430 in C komt het wel goed, maar we zoeken vooral hulp aan de hardwarekant. Dit zijn de onderdelen die we willen gaan bestellen, en onze vraag is: Werkt dit allemaal goed met elkaar, wat kunnen we het beste gebruiken (bij onderdelen waarover we twijfelen), of raden jullie een alternatief aan?
-
Hoi Dave,
Wat een cool project zeg! Ik moet je heel eerlijk vertellen dat ik niet echt thuis ben in de modelbouw, dus met de praktische vragen kan ik je niet echt helpen. Ik heb wel vaak op het modelbouwforum nuttige informatie langs zien komen over dit soort zaken. Bijvoorbeeld deze post. Heb je daar wat aan?
Wat het solderen betreft; ik ga dit even uitzoeken.
Groeten,
Hubert
-
Hey Hubert,
Bedankt voor die link! We gaan nog even wat info verzamelen op dat forum en waarschijnlijk kunnen we dan wel alles bestellen.
Het enige onderdeel waar we nu bijna niets van weten is de accu. Wat is een goede accu bij onze huidige configuratie en waar moeten we in het algemeen op letten bij het zoeken van een accu?
Groeten,
Davey & Luuk
-
Hallo Davey en Luuk,
Let vooral op het gewicht. Bij vliegen is het gewicht kritiek. Ik heb misschien een plek voor je gevonden om te klussen op de TU. Zou je me een mail willen sturen, dan kan ik je aan de verantwoordelijke persoon koppelen. Groet, Hubert