PWS Buizenversterker
-
Hallo, wij zijn twee scholieren die voor ons profielwerkstuk een buizenversterker willen maken. We weten alleen niet hoe we dit het beste kunnen aanpakken. We hebben wel al enkele sites gevonden maar die waren erg lastig te begrijpen voor mensen met onze kennis. Het zou erg fijn zijn als iemand ons op weg zou kunnen helpen met het begrijpen van de verschillende onderdelen en hoe deze aan elkaar geschakeld moeten worden.
Elke vorm van hulp of advies wordt gewaardeerd.
Noel en Jim -
Beste Noel en Jim,
Mijn excuses voor het late antwoord, ik was nog even op vakantie. Voordat ik jullie verder op weg kan helpen, moeten jullie wel iets meer van de buizenversterker afweten. Het bouwen van een buizenversterker kan op verschillende manieren, maar één ding is altijd van belang: buizenversterkers werken met zeer hoge voltages omdat de vacuum buizen daarop werken. Deze voltages kunnen zeer schadelijk en zelfs dodelijk zijn, dus zorg dat je je project bouwt met behulp van een begeleider!
Je kan buizenversterkers maken door vaste kits in elkaar te zetten, zulke kits kun je bijvoorbeeld hier vinden. Of je moet het hele systeem zelf ontwerpen, maar dat is wel een zeer geavanceerde klus!
Hebben jullie ook een hoofd- en deelvraag die je moet stellen en beantwoorden?
Succes!