Dartmachine
-
Hallo,
Wij moeten dit jaar beginnen aan ons PWS. Wij willen graag een dartmachine maken: een machine die gericht pijlen kan gooien. Nu hebben wij al een aardig idee, alleen weten wij niet hoe wij de werparm kunnen spannen met een veer. Hebben jullie misschien een oplossing? Of zijn er andere mogelijkheden om de pijl te laten gooien? Ik had namelijk gezien dat de studie Werktuigbouwkunde ooit eens zo'n machine gemaakt heeft.
Ik hoor graag van jullie!
Groeten,
Jasper en Katrinus
-
Beste Jasper en Katrinus,
Wat een leuk voor jullie pws.
Na enige research kwam ik erachter dat er, zoals bij zoveel onderzoeken, al eerder scholieren zijn geweest die zo'n dart machine hebben gemaakt. Op deze website vind je het oude forum van het scholierenlab, hier staat handige informatie die mijn voorgangers ooit gaven. Volgens mij staan hier wat goede ideeën tussen omtrent het spannen van de werparm. Zouden jullie mij de ontwerpen tot dusver kunnen sturen, dan kan ik wat meer gedetailleerde hulp geven over de verschillende mechanische zaken van jullie ontwerp.Met vriendelijke groet,
Joris Kersten
-
Hallo Joris,
Bedankt voor de reactie!
De website had ik inderdaad al gelezen, en met deze ideeën willen wij onze bouwtekening gaan maken.
We hebben zelf al wat uitgeprobeerd en willen komende week een bouwtekening op papier zetten.
Moet ik de bouwtekening mailen of kan ik die hier op het forum plaatsen?Groeten,
Jasper
-
Hoi Jasper,
Een e-mail is het makkelijkst.
Groetjes,
Joris