PWS Roeien
-
Hallo,
Ik een vriendin willen ons pws graag over roeien doen omdat we allebei roeien. Nu weten we alleen nog niet of we richting bewegingsanalyse of het ontwerpen van een verbeterde skiff willen, dus zijn we over beide onderwerpen informatie aan het verzamelen. Nu kwamen we op het oude forum een bericht tegen over een opdracht van bouwkunde van een aantal jaar geleden naar het 'vooruit roeien' (dus dat de roeier in de vaarrichting kijkt). Onderaan dit bericht zet ik de link wel even neer.
Nu vroegen we ons af of de gegevens/uitkomsten van dit onderzoek nog beschikbaar zijn en of wij misschien die gegevens mogen gebruiken voor ons pws als we een skiff willen gaan ontwerpen.Alvast heel erg bedankt!
-
Hoi,
Helaas kan ik niet meer aan deze gegevens komen. Dit project is 13 jaar geleden gedaan op de faculteit werktuigbouwkunde, daar zijn vrijwel geen gegevens meer over te vinden.
Wel zouden jullie voor modellen over rompsnelheid van boten, mee kunnen doen aan de sleeptank workshop. Op onze website vind je een interesseformulier.Hopelijk hebben jullie daar wat aan!
Groetjes,
Joris