PWS rompvorm speedboot
-
Heren,
Wat jammer dat jullie er nu pas mee komen. Ik vrees dat het die dagen moeilijk gaat worden!
Eventueel zou ik na de vakantie wel weer tijd hebben en is er meer ruimte in de sleeptank!Hoe zitten jullie na de vakantie?
Groetjes,
Joris
-
Hey Joris,
We hebben geregeld dat we het PWS pas veel later mogen inleveren op voorwaarde dat we met jullie een afspraak hebben. We kunnen dus na de vakantie komen. Zou je de data, van wanneer jullie tijd hebben, kunnen doorgeven?
Alvast bedankt.mvg
Daniël & Andy -
Beste Joris,
We hebben even overlegd en hebben besloten dat we het liefst op vrijdag 13 februari komen. Het moet sowieso zo laat mogelijk, omdat de coating een week moet drogen. ;)
Komt dat jou ook goed uit?mvg
Daniël & Andy -
Hallo Joris,
Fijn dat je nog hebt gereageerd, we dachten even dat dit topic afgesloten was ofzo. ;)
Wij willen trouwens 3 modellen testen. Die zijn allemaal ongeveer 0,5 m lang bij 0,3 m breed (hydroplane verhouding) en zijn ongeveer op schaal 1:18, maar het gaat vooral om de verhouding tussen de bootjes. Al zouden betrouwbare resultaten welkom zijn, we willen ze eigenlijk alleen vergelijken. Foto's stuur ik een andere keer.
Wel handig dat jou vakantie 8 februari is afgelopen, want dat is de week na onze toetsweek en voor onze vakantie, dus 2 weken eerder. Moet ik ze binnenkort ff gaan coaten dan. ;)
Wij kunnen op zich dan de hele week, ik zal nog ff moeten overleggen welke dag ons het best uitkomt.Je hoort snel van ons,
Daniël & Andy -
Hoi andy en daniel,
De sleeptank is een zogenaamde flume tank. Hierin ligt het bootje stil maar het water wordt rond gepompt. Het bootje is bevestigd middels een touw aan een sensor die de kracht meet en dus de weerstand van de romp weergeeft. Dit touw bevestig je met een lus aan jullie romp! Dus een gebogen spijker of schroef is genoeg.
Wat betrefd vrijdag kan ik zelf niet. Hoe zitten jullie volgende week?
Groetjes Joris
-
Ik had nog een vraagje:
De boot moet natuurlijk aan de sleper bevestigt kunnen worden, maar hoe moet dat er precies uitzien? Waar moet het bevestigingspunt precies komen?
Graag horen we ook zo snel mogelijk of we vrijdag kunnen komen.mvg
Daniël & Andy -
Hoi,
Ah, ik dacht dat het over een gigantische bak ging waarin een platvorm op rails de boot ging trekken. Maar ik zat inderdaad al te denken aan een gebogen schroef, mooi. Volgende week komt ons eigenlijk beter uit, dus geen probleem dat het vrijdag niet kan. Kies jij maar deze keer. Wij willen niet op woensdag en donderdag, de rest is prima.
Foto's stuur ik als het coaten klaar is en dat is bijna.met vriendelijke groet,
Daniël & Andy -
Heren,
Voordat jullie de proeven kunnen doen, moet ik eerst afbeeldingen zien van jullie model. De schaal die wij hanteren in onze sleeptank is 1:33. Wanneer jullie romp niet aan deze afmetingen voldoet komen de golven en krachten niet overeen en heb je geen representatieve resultaten.
In principe is na de vakantie de sleeptank te gebruiken. Mijn vakantie eindigt op 8 feb. In die week daarna komt mij het beste uit, wanneer zouden jullie kunnen?
Hopelijk kunnen jullie mij de specificaties van jullie model sturen.
Groetjes,
Joris
-
We hebben inderdaad ook 2 grote sleeptanken, maar die zijn vrijwel constant in gebruik voor onderwijs of onderzoek. De flume tank is verder prima voor wat jullie ermee willen doen, maar we gaan zeker even kijken bij de grote sleeptanks!
Wat betreft volgende week komt Dinsdag middag mij zeer goed uit! Dit moet ik echter nog wel even verifieren bij de beheerder van de tank. Jullie horen spoedig meer van mij!
Gr Joris
-
Pfff... het kan toch wel dinsdag, vanaf ongeveer 12 uur.
Sorry voor ons slechte overleg... -
Beste Joris,
Sorry, ik had een fout gemaakt dinsdag en woensdag kunnen wij niet, niet woensdag en donderdag. Erg jammer dat dindag nou juist zo goed uitkwam. :( Ik hoop dat dit berichtje niet te laat komt.
mvg
Daniël & Andy -
Jammer dat het niet gelukt is. Is er nog een ander tijdstip wanneer we zouden kunnen komen? En kun je de verantwoordelijk docent dan de volgende keer wat meer pushen? ;-) Thnx.
Mvg
Daniël & Andy -
Heren, ik wacht nog op reactie van de verantwoordwlijk docent. Ik weet dus niet of het voor morgen gaatlukken. Ik houd jullie op de hoogte!
Gr Joris
-
Jongens,
Sorry dat het een weekje heeft geduurd. Het was een heel karwei, maar uiteindelijk heb ik morgen een afspraak met de docent weten te regelen. Er is onderhoud gepleegd aan de sleeptank. In het rooster dat ik had was dit niet opgenomen. Morgen na de lunch horen jullie een aantal dagen dat hij beschikbaar is. Dat zal volgende week worden. Kunnen jullie dan nog?
Groetjes
Joris
Groetjes
-
Hey,
Fijn dat je nog ff hebt gereageerd, we stonden op het punt je telefonisch proberen te bereiken.
Wel irritant dat jij nog geen goedkeuring hebt gehad. :( School is geen probleem, want we hebben alleen 's ochtends les (moet de sleepproef wel 's middags zijn). Dus we hoeven het niet per se vandaag nog te horen, maar natuurlijk het liefst wel zo snel mogelijk. Morgenochtend om 10:30 uiterlijk, anders gaan we er vanuit dat de afspraak niet door gaat. Graag horen we dan waar en wanneer we precies moeten zijn (Ik ben al best vaak op de TU geweest dus het zou niet zo'n probleem moeten zijn ;)).Hopelijk horen we weer snel van je,
gr. Daniël & Andy -
Hey Joris,
He he, eindelijk een reactie :P
Ja volgende week kan nog, maar dat is ook gelijk de laatste week.
Wij hebben echter contact opgenomen met de beheerder en die zei dat we vrijdag konden komen, als er geen student tussenkwam. We zullen donderdag nog te horen krijgen of het wel of niet door gaat.
Wij kunnen wel, maar jij moet natuurlijk ook kunnen. Ongetwijfeld heb je het hier vandaag over met die docent.
Hopelijk horen we weer gauw van je.mvg
Daniël & Andy