aanvraag gebruik waterstromings-turbine (simulator?)
-
Voor ons profielwerkstuk proberen wij de 'ideale boot' te maken. We willen een proef doen om er achter te komen wat de beste verhouding is tussen de lengte van de boot en het oppervlakte. Op de site van de TU zagen we dat we, om de turbine te mogen gebruiken, we hier moesten posten (?).
Het idee is dat we testen wat de ideale boeg is voor ons schip, door het water op constante snelheid te laten stromen langs de verschillende modellen. Het zou top zijn als we onze academische ambities zouden kunnen verwezenlijken dankzij de TUDelft! Het zou helemaal geweldig zijn als er nog een newtonmeter tot onze beschikking wordt gesteld. Bij voorbaat dank! Wij hopen dat ons verzoek op korte termijn kan worden beantwoord. Nogmaals alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
De drie B's ;)
Wolfert Dalton 6vwo -
Beste Drie B's,
Graag mag ik jullie doorverwijzen naar de sleeptankworkshop op de site.
Vul daar het interesse formulier in, dan zal ik jullie mailen wanneer hij is. (normaal gesproken in Oktober)In de sleeptank workshop vergelijken we de rompen van verschillende schepen en meten we hoveel weerstand ieder bootje genereert en dus welke romp idealer is.
Dit lijkt me dus precies wat jullie graag willen onderzoeken!Met vriendelijke groet,
Joris Kersten