maquette maken voor een profielwerkstuk
-
hallo,
ik ben Anna Berbee, ik ben 14 jaar
ik zit op het laar en berg, ik zit nu in de 4de en ik moet een personalproject maken.
dit doe ik over sustainable housing. hiervoor wil ik ook een maquette maken en dit zou ik graag op het TU-delft willen doen. als je mij wilt helpen, ben je geintereseerd antwoord dan zo snel mogelijk want ik heb een krappe deadline.groet anna berbee
-
Hoi Anna,
Heb je misschien meerdere ideeen voor je maquette? Vanuit de TUDelft kan ik je zeker begeleiden bij je maquette, maar echt 'maquette-les' hebben we zelfs op de TU niet. Oefening baart kunst, dat zal ook voor jou gelden. Op het internet staan veel voorbeelden, kijk maar eens rond; deze, dit voorbeeld of zeer precies zoals dit.
Bedenk of je de maquette meer als conceptvorm wilt uitwerken; hierbij zal het meer om de buitenvorm gaan. Ook kun je 1 ruimte uitwerken. Het is aan jou wat je het liefste wilt. Een goede maquette maken kan best prijzig zijn, dus probeer met karton van schoenendozen etc eerst aan de slag te gaan. De Harolds is een enorm goede winkel om mooi maquette materiaal op de kop te tikken. Maar ook in de faculteit van bouwkunde zit een klein winkeltje, Waltman, waar het nodige materiaal te kopen is. Misschien is het leuk een dagje naar Bouwkunde te komen, dan kun je hier mogelijk nog wat inspiratie op doen.
Wanneer je meer vragen hebt, hoor ik dat graag.
Succes voor nu!
Gr,
Noor -
ik wil een maquette maken die vooral op de buitenkant gericht is er moeten ook wat dingen binnen in maar dat zijn details. ik dacht dat er ook een ontwerp hal was op de TU-Delft, ik heb namelijk met een oud student (nu architect) gesproken en die zei dat je daar ook maquettes kan maken, ik dacht daarom dat ik in de TU-delft eraan kon werken
-
Geen dank Anna, hopelijk is je opdracht naar behoren gelukt. Succes en tot eens in Delft!
Gr,
Noor -
ik heb besloten om niet naar de TU-Delft te komen, ik zou het wel leuk hebben gevonden maar dan had ik tijdens school moeten komen of na school en ik maak best lange dagen en ik woon in hilversum. ik denk dat ik nog wel een keer naar delft kom om te kijken voor een studie maar nog niet dit jaar
heel erg bedankt,
anna
-
Ha,
Ja je kunt in principe in de ontwerphal van bouwkunde aan de maquette werken. Materiaal kun je dan eenvoudig bij de Waltman aanschaffen. Let wel; Het is er hooguit een werkplek. Een snijmat, stanleymes, lineaal, lijm etc zul je zelf moeten meenemen en aan het eind van de dag zul je je spullen weer mee naar huis moeten nemen. Er is geen echte mogeljikheid tot opbergen. Natuurlijk is het leuk inspiratie op te doen in deze omgeving, maar logistiek is het niet de meest eenvoudige optie.
De keuze is aan jou, succes.
Groet,