PWS: Aardbevingbestendig bouwen
-
Beste,
Ik ben dit jaar bezig met mijn PWS over hoe huizen aarbevingbestendig gebouwd kunnen worden. Om mijn praktisch deel uit te kunnen voeren zou het gebruik van een trilplaat behulpzaam zijn, zodat ik hier mijn verschillende modellen en ideeën kan testen.
En zo is mijn vraag dus ook: Zou ik gebruik kunnen maken van de apparatuur die jullie hiervoor hebben op de TU?Zo ja, ik zit zelf nog erg in de beginfase van mijn onderzoek dus op korte termijn zou ik dit nog niet nodig hebben, maar in een van de eerste weken na de herfstvakantie dat zou heel goed uitkomen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Simon van Kruisbergen -
Hallo Simon,
Wat leuk dat je je PWS doet over aardbevingsbestendig bouwen! Je kunt zeker gebruikmaken van de trilplaat bij ons op de TU Delft. We zijn momenteel bezig met het inplannen van workshops waarin je eerst een korte uitleg krijgt over aardbevingen en constructies, en daarna zelf een model kunt bouwen en testen op de trilplaat.
Daarnaast is het ook mogelijk om gewoon een keer langs te komen om de trilplaat te bekijken, zodat je alvast een idee krijgt van de afmetingen en werking. Ook kun je natuurlijk je eigen gemaakte model meenemen om te testen. Ik ben van plan de workshops begin oktober te organiseren, maar jij gaf aan dat je liever na de herfstvakantie langs zou willen komen. Zou dat voor jou betekenen dat je ook later wilt aansluiten, of wil je misschien toch al eerder deelnemen? Dan kan ik kijken welk moment het beste uitkomt.
Met vriendelijke groet,
Isabella