Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

spiegelneuronen

Scheikunde & Biologie
    2
    2
    116
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • J
      jolie.verbeek
      voor het laatst aangepast door

Wij (Bobbie Westerveld en Jolie Verbeek) doen ons PWS over de invloed die spiegelneuronen hebben op propaganda. Hierover hadden wij een paar vragen.

Ten eersten vroegen wij ons af of u denk dat spiegelneuronen daadwerkelijk invloed hebben op propaganda, in de vorm van dat het gebruikt kan worden om mensen te beïnvloeden.

Ten tweede vroegen wij ons af hoe u denkt dat wij het het beste kunnen onderzoeken of dit wel/niet zo is. En of u weet of er eerdere onderzoeken zijn gedaan naar de invloed die spiegelneuronen hebben op propaganda.

Als iemand hier iets over weet horen we het graag.
      Alvast bedankt.

TadjiroT 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • TadjiroT
        Tadjiro @jolie.verbeek
        voor het laatst aangepast door

Beste @jolie-verbeek,

Spiegelneuronen assisteren in het overnemen van waargenomen acties en emoties.
        Ik denk dat jullie in een mogelijk onderzoek een aantal waarnemers politieke beelden kunnen laten zien waarvan sentiment, emoties en acties overgenomen kunnen worden, waarna je ze vraagt om een vragenlijst in te vullen. Licht vergelijkbare onderzoeken zijn al uitgevoerd, al dan niet specifiek aan propaganda.

Een voorbeeld hiervan is hier te vinden https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0168010214002314

Ik denk dat dit onderzoek voor jullie ook waardevol is: https://academic.oup.com/jlb/article/3/1/174/1751274

Laat me graag weten of ik jullie nog verder kan helpen
        Tadjiro Velzel

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors