loopbrug
-
hallo studenten van de Tu delft,
Ik (Thomas Vriens), stuur dit mailtje uit naam van ons groepje,
de leerlingen waar ik mee samen werk heten: Tim van Grinsven en Tim TragoIk en mijn mede "bruggenbouwers", zouden graag willen weten of jullie ons zouden kunnen helpen met ons profielwerkstuk?
Kort waar wij mee bezig zijn: onze school, het Ds. Pierson College, bestaat uit 2 gebouwen,
De bovenbouw moet zeer vaak wisselen tussen de 2 bovenste verdiepingen van die 2 gebouwen, ons idee was dus een (loop)brug.Wij zouden wat hulp kunnen gebruiken bij het berekenen van alle krachten die op de brug en dragers zullen werken.
wij horen het liefst zo snel mogelijk van jullie,Mvg "De bruggenbouwers"
-
Beste Thomas, Tim en Tim,
het klinkt als een erg mooie ontwerp opdracht. Wat jullie kunnen doen is het kijken naar het boek toegepaste mechanica deel 1 van Coenraadt Hartsuijker. Dit is een boek waarin erg duidelijk staat uitgelegd hoe de basis mechanica in constructies werkt. Ook geldt dit voor vakwerken.
Verder kan ik jullie aanraden naar een bruggenworkshop te komen van het ScholierenLAB. Hier wordt dit ook kort behandeld.
Ook kan ik jullie helpen met hoe je het aanpakt. Hebben jullie al een idee hoe jullie de brug willen bouwen, zoals het ontwerp, type, materiaal?
hoor het graag,
groetjes,
Joost