Vakkanjers challenge 2024 "Ruimtemissie aarde"
-
De basisschool waar ik vrijwilliger ben, heeft zich ingeschreven voor de Vakkanjers challenge voor dit jaar. Voor groepen 7 en 8. Vakkanjers probeert leerlingen te inspireren om techniek te kiezen als een studierichting. De challenge is een kort project, waarin teams nadenken over hoe gebruik van een 'slimme' satelliet een aspect van het leven op aarde zou kunnen verbeteren, en dan een satelliet te ontwerpen en een model te bouwen. Zie de challenge uitleg
Hiervoor heb ik 1 of 2 studenten nodig die als 'expert' dienst kunnen doen. Dat houdt twee taken in: feedback geven op een projectvoorstel van 4 teams. Dat gaat algauw gebeuren (hopelijk 22 sept.). En: als jurylid bij de schoolfinale, die net voor de kerstvakantie zal zijn (rond 19 december). Alles bij elkaar is het niet meer dan een paar uur werk voor elk van deze taken.
Als dit je iets lijkt om mee te helpen, hoor ik graag en kan ik wat meer informatie geven.
-- Jan van Aalst
-
Ha Jan van Aalt,
Wat mooi om te horen dat de basisschool waar jij vrijwilliger bent dit wil organiseren voor hun leerlingen! Helaas is dit forum vooral bedoeld om middelbare scholieren te helpen met hun profielwerkstuk, maar wellicht dat het vanuit het Science Centre mogelijk is om dit te regelen. Als je een mail kunt sturen naar sciencecentre@tudelft.nl, dan komt dit vast bij de juiste persoon terecht!
Met vriendelijke groet,
Lennard