PWS beton
-
Ik doe een profielwerkstuk over Beton. Ik wil graag testen hoeveel gewicht beton kan dragen. Daarnaast wil ik nog testen hoe de pH verandert tijdens het harden, maar dat kan denk ik ook op school of thuis. Ik heb gehoord dat er op de TU Delft een zogenaamd betonlab is, waar de draagkracht getest kan worden. Ik zou daar graag gebruik van maken voor die proef.
Ik heb overigens wel oudere topics gevonden over soortgelijke proeven, maar die topics waren een beetje oud, dus post ik het in een nieuw topic.
-
beste Roel,
heb je ook een idee van de grootte van de blokjes? Over het meten van de pH zal ik nog wel even nadenken.
groetjes,
Joost
-
Ik ben van plan om te testen hoe de sterkte van beton verandert tijdens het harden. Ik 'stort' op verscheidende dagen betonkubusjes en het idee is dan om die op een dag allemaal te testen. Wat ik wil testen is de drukkracht die je op het beton kan uitoefenen voordat het breekt.
Het deel over de pH-verandering staat hier los van, hoewel ik zou willen vragen hoe je de pH van beton meet (lakmoespapier gaat namelijk denk ik niet werken).
-
beste Roel,
wat zou jij precies willen testen met beton. Graag zou ik willen weten wat je concreet zou willen maken. Als ik bij het laboratorium langs ga, dan is het wel handig dat ik dat in principe wel weet, zodat ik kan kijken of de proef daar uitvoerbaar is.
graag hoor ik het,
met vriendelijke groet,
Joost -
beste Roel,
gedurende de vakantie ben ik zelf weg. Ik ben dan rond de 30e weer terug in Nederland. Wel zou je zelf even kunnen kijken of de TU open is in de vakantie en zelf contact opnemen met het micro-lab. Op onderstaande link staat daar meer informatie over.
http://www.citg.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=54a2b5c5-e7fd-4c7b-9221-620cd7f61cdf&lang=nl
Ik weet niet of ze het scholierenlab direct kennen, maar je kan het altijd noemen. Houd me op de hoogte, als ik kan zal ik dan ook wel bij de proef zijn, mocht het lukken.
Mochten ze gesloten zijn of niet reageren, dan ga ik na de vakantie wel even bij ze langs.
ik hoop je zo even voldoende te hebben geholpen. Houd me op de hoogte en alvast succes met het maken van beton.
met vriendelijke groet,
Joost -
Ik heb geen idee hoe groot die blokjes zouden moeten zijn, ik dacht dat de grootte is voorgeschreven, maar ik kan het nergens vinden.
Is het mogelijk om tijdens de vakantie contact te houden? Ik zou namelijk voor januari een afspraak willen hebben. Ook zou ik het een maand van tevoren willen weten, zotat ik het cement op de juiste tijd kan gieten.
-
beste Roel,
ik vroeg me af of het al gelukt is om in contact te komen met het laboratorium op de TU Delft?
we horen het wel.
met vriendelijke groet,
Joost