Verhoogd bouwen
-
Hoi @Beheshta,
Wat zouden jullie willen testen op de TU? Dan kan ik kijken of hier mogelijkheid voor is. Wat is jullie vraag over de uitvoering van jullie project?
Groetjes,
Max
-
Hoi@max123123
Ik heb jouw net een dm gestuurdGroetjes,
Ghada -
Hoi @max123123
Kun je ons ook verbinden met een bouwkunde student die ons kan helpen met het ontwerp van het verhoogd gebouw, dat zou heel fijn zijn.Met vriendelijke groet,
Ghada -
Hoi @ghada ,
Voor mij is het gene wat jullie precies willen onderzoeken nog onduidelijk. Ik kan ook niet goed vinden wat jullie opzet is van jullie onderzoek. Deze dingen gecombineerd kan ik nog niet goed een aanvraag doen bij het WaterLab. Jullie hebben aangegeven jullie hoofd en deel vragen verandert te hebben. Wat is hier uitgekomen?
Wat mij interessant lijkt voor jullie is hoe het verschil in ontwerp van verhoogde constructies van invloed is op de weerbaarheid tegen overstromingen. Dit hadden we al eerder besproken en lijkt me nog steeds het leukst voor jullie om te onderzoeken. Hiervoor heb je dus de verschillende huisjes nodig als ontwerp, een half afgesneden regenpijp die een grote stroom water kan vervoeren en een emmer die de hele tijd een constante water stroom toelevert. Met deze drie elementen zou je dus je overstromingsgebied kunnen nabootsen.
Verder kan ik jullie in contact leggen met een bouwkunde student, deze zal echter niks weten over het plaatsen van kolommen op bepaalde plekken omdat dit behoort tot de mechanica. De bouwkunde student zou jullie louter iets kunnen vertellen over de Esthetica van jullie ontwerp.
Ik hoor graag een update van jullie over hoe jullie ervoor staan!
Groetjes,
Max
-
Hoi @max123123 ,
Onze aangepaste versie van Hoofdvraag en deelvragen zijn:
Onderzoeksvraag: Hoe is het ontwerp van het verhoogde gebouw van invloed op de weerstand tegen overstromingen in laaggelegen gebieden?Deelvragen:
- Hoe ontstaat een overstroming en wat doen we hedendaags er al aan?
- Welke uitdagingen spelen zich bij verhoogd bouwen als oplossing voor overstromingsgebieden?
- Hoe kunnen we de principes van de hydrodynamica toepassen bij verschillende verhoogde constructies die worden blootgesteld aan water ?
- Hoe kunnen we met behulp van numerieke modelleringen begrijpen hoe water stroomt rond verhoogde gebouwen tijdens overstromingen?
- Welke materialen worden gebruikt bij verhoogd bouwen?
- Hoe kun je de structurele stabiliteit van verhoogde gebouwen analyseren met finite element methode?
Na de gesprek van vorige keer je zei dat je nog na gaat vragen of we die grote buis bij waterLab kunnen gebruiken om de snelheid en kracht van overstroming te meten. En is het nog mogelijk om ons te verbinden met een bouwkunde student die ons kan helpen met het ontwerp van het verhoogd gebouw? Dat zou heel fijn zijn.
Groetjes, Beheshta
-
Hoi @Beheshta ,
Goede hoofd en deelvragen! Wat zouden jullie precies willen onderzoeken? De buis in het WaterLab is een laminaire stromingsbuis met eigenlijk alleen maar een debietsmeter en waterpeilregelaar. Je zou hier dus wel krachtberekeningen aan kunnen doen echter kunnen er geen constructies bevestigd worden aan de onderkant waardoor ze gewoon zullen wegdrijven.
Jullie zouden dit wel zelf kunnen oppakken. Je zou een regenpijp kunnen pakken en daar water in laten afgieten wat bij je verhoogde constructie terecht komt. Hier zou je aan de hand van het oppervlakte van je pilaar en het debiet van het water, de dynamische druk kunnen berekenen. Zodoende kan je de kracht op een pilaar berekenen.
Waar lopen jullie vast in jullie ontwerp? In principe zou ik alles moeten weten wat een bouwkunde student ook weet. Als ik het idee heb dat ik jullie niet verder kan helpen zal ik opzoek gaan naar een bouwkunde student.
Groetjes,
Max
-
Hoi @max123123,
Bedankt voor je reactie. In ons profielwerkstuk hebben we moeite met de berekeningen, met name bepalen van het debiet van water. Voor onze derde onderzoeksvraag, waarbij we willen begrijpen hoe we de principes van hydrodynamica kunnen toepassen bij diverse verhoogde constructies die aan water worden blootgesteld, zoeken we meer informatie over hydrodynamische aspecten. Is het mogelijk om ergens deze week een videobelgesprek te plannen?We kijken uit naar je reactie.
Groetjes
Beheshta -
Beste @max123123,
Zoals Beheshta in haar bericht van ongeveer een maand geleden aangaf, hebben we een vraag over de uitvoering van ons onderzoek. Omdat we hier nog geen reactie op hebben ontvangen, stuur ik u deze herinnering. We zouden het heel fijn vinden als u ons hierbij zou willen helpen.
En we weten niet of het mogelijk zou zijn, maar we zouden graag op de Technische Universiteit Delft een praktisch experiment uitvoeren (ons plan is om met behulp van verschillende stroomsnelheden van water te bepalen wat de ideale hoogte van de palen onder een gebouw is).
Groetjes,
Joyce
-
Hoi @Joyce-0 ,
Zullen we binnenkort even videobellen? De debiet berekening is een vrij lastige berekening in dit geval. Belangrijk voor jullie is om het oppervlakte van het overstroming gebied te bepalen, de neerslag intensiteit en de mogelijke stroomroutes die het water zou kunnen hebben. Er is een stroomgoot aanwezig op de TU die gebruikt zou kunnen worden, laten we even kijken tijdens het gesprek of jullie hier je onderzoek zouden kunnen afleggen. Wanneer kunnen jullie?
9-1 1400 uur?
10-1 1400 uur?
12-1 9:00 uur of 1300 uurHoor graag van jullie!
Max
-
-
Helemaal top! @Joyce-0
Max Pelsma heeft u uitgenodigd voor een geplande Zoom-vergadering.
Onderwerp: Zoom meeting invitation - Zoom-vergadering van Max Pelsma
Tijd: 10 jan. 2024 02:15 p.m. Amsterdam, Berlijn, Rome, Stockholm, WenenDeelnemen Zoom Vergadering
https://tudelft.zoom.us/j/92605443654?pwd=UUtqQmwxRy8ySlowcXRTcndTeThZZz09Dit is de zoomlink! Ik zie jullie zo, kan zijn dat ik een kwartiertje uitloop heb.
Groetjes,
Max
-
Hoi@max123123,
We hebben momenteel problemen met onze wifi. Daarom zijn we iets later.
-
Hoi @Joyce-0
Lukt het jullie om in deze meeting te komen?
-
Voor het bepalen van de dimensies van een cilindrische paal op basis van de horizontale kracht https://www.wikiwand.com/en/Morison_equation
Hier is de formule weergegeven. Als jullie hier niet uitkomen, laat het me weten!Groetjes,
Max
-
Beste @max123123
Dankjewel voor het sturen van bovenstaande link.
We lopen eigenlijk beetje vast en komen niet helemaal uit. Heb je komende dagen tijd voor een online gesprek?Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Ghada -