PO Elektromagnetische straling
-
Re: Elektromagnetische straling
Hallo,
Wij zijn Nada van Toorn en Wieteke Groeneveld van het Zuider Gymnasium. We zitten in de zesde klas en we moeten voor natuurkunde een praktisch onderzoek voor ons eindexamendossier uitvoeren met onderwerp naar eigenkeuze.
We hebben ervoor gekozen om ons te verdiepen in het onderwerp elektromagnetische straling. We hebben hiervoor ook een onderzoeksvraag opgesteld die als volgt luidt: “In hoeverre is de elektromagnetische straling van een iPhone 12 schadelijk ten opzichte van andere IPhones?”.
Onze school en wijzelf zijn niet in bezit van een stralingsdetector en wij vroegen ons af of jullie er een hebben die wij eventueel zouden mogen gebruiken, het maakt voor ons practicum niet uit waar we hiervan gebruik maken, dus wij zouden graag naar de universiteit komen hiervoor. We hoorden dat we dit op dit forum moesten vragen, dus hierbij deze. Wij horen graag van jullie terug.
Met vriendelijke groeten,
Wieteke Groeneveld en Nada van Toorn
6G -
Hey @Nada-0,
Wat een gaaf en actueel onderwerp! Graag zou ik iets meer informatie ontvangen over jullie profielwerkstuk. Hebben jullie bijvoorbeeld al deelvragen opgesteld? En wanneer zouden jullie je experiment ongeveer willen uitvoeren? Ten slotte zou ik graag willen weten welke elektromagnetische straling jullie willen meten en welke detector jullie dus nodig hebben? Dan kan ik kijken wat ik voor jullie kan doen.
Laat maar weten!
Groetjes,
Lennard