Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Wat zijn de regels (legaal/illegaal) van laserpennen?

Laser & optica
    1
    2
    3467
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • Pauline JanssenP
      Pauline Janssen
      voor het laatst aangepast door Pauline Janssen

Beste Forumleden,

Ik wou altijd al een laserpen, alleen weet ik niet welke nou illegaal zijn en welke legaal in Nederland. Ik wil een 200mW laserpen hier kopen: http://www.laserkopen.com/

Wikpedia zegt het volgende over deze Klasse 3B laser:
      Class 3B- de laser kan bij blootstelling direct ernstige oogschade veroorzaken. Vermogens van 5 tot 500 mW en lasers met onzichtbare golflengtes bij lagere vermogens. Alle lasers t/m Class 3B zijn toegestaan in Nederland. Het is echter verboden om te handelen in lasers van Class 3A of hogere vermogens. Lasers van Class 3B zijn uitsluitend voor personen van 18 jaar en ouder. Verder is het niet toegestaan om lasers van Class 3B in het openbaar te gebruiken.

Volgens Wikipedia zou ik dus deze laser legaal mogen kopen. Maar Wikipedia is natuurlijk geen 100% vertrouwelijke bron. Zou iemand me een betrouwbare bron kunnen geven waar ik uit kan afleiden of ik deze wel of niet legaal mag kopen?

Alvast bedankt!

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • ThomT
        Thom
        voor het laatst aangepast door Pauline Janssen

Hallo Jan,

Wikipedia wordt door heel veel mensen gecontroleerd en is wel erg betrouwbaar. Op wikipedia wordt ook verwezen naar de bronnen waaruit de wikipediapagina is geschreven. De bron die op de wikipedia site staat is http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vi3ahif09kz6.
        Ik ga ervan uit dat het goed staat op wikipedia.

Groet,

Thom

Moderator
        Student Technische Natuurkunde

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors