Kernreactor, project Defensie
-
Beste lezer,
Wij hebben bij het technasium een opdracht gekregen van Defensie om op een zuinige manier een oplossing te vinden voor het energie en water tekort in de kampementen.
Tijdens ons onderzoek zijn wij een artikel tegengekomen van een 'miniatuurkernreactor'. Deze kernreactor is momenteel nog in ontwikkeling, maar wij zouden ons hier graag in willen verdiepen voor ons project.
Wij willen hier graag meer over weten en als het mogelijk is een afspraak te maken om langs te komen. Ons lijkt het interessant om extra informatie te krijgen en een beter beeld te hebben van de kernreactor. Zo hopen wij een goede oplossing voor het energietekort te kunnen presenteren aan Defensie.
Wij horen graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Madelief ScholE-mail: madeliefschol@newman.nl
-
Hoi @madelief-schol ,
Wat een interessant onderwerp!
Als ik het goed begrijp willen jullie langskomen om vooral wat extra informatie te krijgen over de werking van een kernreactor en in het bijzonder de 'miniatuurkernreactor'. Dat is zeker mogelijk! Laat maar weten of jullie specifiek ergens tegenaan lopen bij het theoretisch deel van je profielwerkstuk, zodat we daar wat dieper op in kunnen gaan. Graag hoor ik ook wanneer (ongeveer welke week) jullie willen spreken en of jullie via Zoom willen bellen of fysiek langskomen op het Science Centre!Ik hoor het wel!
Groetjes,
Lennard -
Beste @lennardd,
Enorm bedankt voor uw reactie.
Voor ons zou het fijn zijn om in week 44 of 45 langs te komen (31 oktober tot 11 november). Zo hebben wij nog genoeg tijd om ons goed te verdiepen in de (miniatuur)kernreactor.
Wij vroegen ons af of u eventueel nog tips heeft over wat belangrijk is om in ieder geval vooraf al te weten over de kernreactor? En of u liever contact heeft via het forum of de mail?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Madelief Schol -
Hoi @madelief-schol,
Het is niet zo belangrijk om vooraf al veel te weten over de kernreactor, maar het is natuurlijk wel zo dat je meer specifieke en dus voor jullie profielwerkstuk ook nuttigere vragen kunt stellen als je al ingelezen bent. Tijdens het inlezen denk ik dat het in ieder geval goed is om je wat te verdiepen in de werking van een kerncentrale in het algemeen en wat er komt kijken bij het schalen naar een miniatuurkernreactor.
In week 44 en 45 heb ik tentamens, dus heb ik niet heel veel tijd om met jullie te meeten. Eigenlijk ben ik dan alleen dondermiddag 4 november on campus, dus dan kunnen jullie langskomen vanaf 14u. In week 46 kan ik in ieder geval maandagmiddag vanaf 15u en donderdagmiddag vanaf 14u. Contact hou ik liever via het forum, dan heb ik alles centraal!
Ik hoop dat jullie een van deze data langs kunnen komen!
Groetjes,
Lennard -
Beste @lennardd,
Bedankt voor uw reactie.
Voor ons komt maandag 14 november het beste uit, wij zorgen ervoor dat we dan op tijd op de campus zijn. Zou u aan kunnen geven waar u wilt afspreken?
Uw tips zullen we zeker meenemen in onze voorbereiding.
We hopen u snel te zien en wij wensen u succes met uw tentamens.
Met vriendelijke groet,
Madelief Schol -
Hoi @madelief-schol ,
Dat is prima!
Jullie zijn vanaf 15u welkom in het Science Centre op de campus van de TU Delft (Van der Burghweg 1, 2628 CS Delft). Als jullie laten weten wanneer jullie er zijn, zal ik je komen ophalen bij de hoofdingang, aan de kant van de Berlageweg! Ik zou het wel fijn vinden als jullie 3 of 4 dagen van tevoren een aantal vragen naar mij kunnen doorsturen waar jullie over willen praten, zodat ik mezelf daar een beetje op kan inlezen en jullie nog beter kan helpen!Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geïnformeerd, maar als je verder nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Groetjes,
Lennard