rfm9x LoRa module aansluiten op Raspberry Pi en Arduino
-
Hai!
Voor ons meesterproef doen we mee aan de Cansat competitie, waarvoor we een satelliet moeten bouwen. Om de satelliet te verbinden met een computer op de grond, willen we LoRa gebruiken. We hebben een arduino voor in de CanSat en een Raspberry Pi Model 3 B+ als computer op de grond. Daarnaast hebben we twee rfm9x LoRa modules (868 - 915 Hz) die als transcievers dienen.
We maken gebruik van deze tutorial om alles aan te sluiten, maar de code werkt niet. Bij de Arduino verifieert hij wel, maar kan hij hem niet uploaden. Bij de Raspberry Pi ziet hij de rmf9x module niet. Met deze tutorial van de Adafruit rfm9x library zegt hij dat de 'wiring' verkeerd is, maar we hebben alles gecheckt.
Is er iets dat we missen?
-
Hey @ezzie24
Ik heb de code van beide tutorials geinspecteerd en het ziet er prima uit.
Ik heb honderden keren geprobeerd dingen te wiren, om er naar 4 rewires achter te komen dat ik het gewoon ergens verkeerd had gedaan.
Wees er ook bewust van dat de pinouts van de raspberry pi per model verschillen. De Pi model 3 heeft bijvoorbeeld een andere pinout dan de Pi2. Het is dus best mogelijk dat je de pinouts moet ''omzetten''.
Verder denk ik niet dat ik jullie veel verder kan helpen!Ik hoop dat jullie in ieder geval wat ideeen hebben.
Tadjiro Velzel