Praktisch deel PWS
-
Hallo,
Ik heb een idee om voor het praktische deel van mijn PWS een supergeleidende spoel te maken en te meten hoe groot ik de stroom kan maken en hoe groot het magneetveld kan worden voordat het materiaal de supergeleidende eigenschappen verliest. Hebben jullie de spullen hiervoor (supergeleidend draad en vloeibare stikstof) en zou ik die een keer mogen gebruiken op een PWS-middag?
Met vriendelijke groeten,
Ian -
Hallo Ian,
Een gaaf idee voor je PWS! Supergeleiding is namelijk erg interessant.
Ik denk alleen, dat op dit moment een dergelijke proef niet mogelijk is.
Wel kan je je op dit moment storten op het zwevende "treintje".Hoe zit jij met je deadline voor je PWS?
Rond november/december geef ik namelijk een keer of 3 een workshop supergeleiding.
Een dergelijke proef (met een stuk supergeleidend materiaal niet per sé een spoel), gaat als het goed is namelijk vanaf dit jaar deel uitmaken van deze workshop.
Dan wordt deze proef wel onder begeleiding uitgevoerd.
Dat is volgens mij wel een handig alternatief!Ik hoor graag van je wat je deadline is!
Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Sorry voor de late reactie, ik heb het de afgelopen week druk gehad. Ik zal ook met mijn begeleider overleggen of november goed in het schema past. Ik denk dat het met een stuk supergeleidend metaal zeker ook zal lukken.
Ian -
Beste Ian,
Klinkt goed ik hoor snel van je!
Groet,
Thom
-
Beste Thom,
De deadline is in februari 2017, dus dat zou misschien net passen. Maar zou het niet nog voor de vakantie op een of andere manier mogelijk zijn? Ik heb in principe alleen die spullen een uurtje nodig en dan kan ik dat zelf prima uitvoeren.
Groeten,
Ian -
Beste Ian,
Volgens mij lijkt het erop dat je voldoende tijd hebt om het praktische deel van je PWS goed uit te kunnen voeren.
Ik kan kijken over het eerder mogelijk is, maar ga ervan uit dat het niet gaat lukken.
Ik zal contact opnemen met de mensen die deze proef begeleiden.
Deze proef wordt volgens mij met een stuk supergeleidend metaal ipv een spoel van een supergeleider uitgevoerd, maar dat maakt in principe niet uit toch?
Je hoort van me.Groetjes,
Thom
-
Beste Ian,
Geen probleem. Het is meer een demonstratie, dan een proef die je zelf uitvoert. Maar het is wel heel interessant en levert meetresultaten op. Ik zal zelf binnenkort deze proef gaan bekijken. Ik kan ook nog geen garantie geven voor de data, dat volgt nog. Je hoort van me!
Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Sorry voor de bijzonder late reactie, maar ik ben vlak na je bericht een paar weken op buitenlandse stage geweest en heb me toen dus niet met school bezig gehouden. Ik ben weer terug en ik heb vandaag met mijn begeleider gesproken over de planning. Hij heeft aangegeven dat november een goed moment is, onder voorwaarde dat ik gegarandeerd die proef kan doen. Het liefst heeft hij ook een datum. Is het voor jou al mogelijk om een datum te geven? Hartelijk bedankt voor alle hulp tot nu toe.
Ian -
Ha Ian,
Weet jij al wat meer over je planning?
Groetjes,
Thom
-
Beste Ian,
Geen probleem. Het is meer een demonstratie, dan een proef die je zelf uitvoert. Maar het is wel heel interessant en levert meetresultaten op. Ik zal zelf binnenkort deze proef gaan bekijken. Ik kan ook nog geen garantie geven voor de data, dat volgt nog. Je hoort van me!
Groetjes,
Thom