De levende doodskist
-
Beste,
Wij zijn Fien Devroey en Juul Das van de school KSDiest in België. We hebben gekozen om ons GIP over "de levende doodskist" te doen en dachten dat jullie hier misschien wel wat van af weten.
We zouden heel graag eens bij jullie universiteit op bezoek komen om wat meer uitleg en informatie te krijgen, maar momenteel is dit natuurlijk niet mogelijk omwille van corona.
Nu vragen we ons vooral af hoe mycelium in de levende doodskist juist zijn werking heeft (hoe het precies een werking heeft op het vergaan van het lichaam). Het zou fantastisch zijn als we van jullie hier wat meer info over kunnen krijgen aangezien we hier niet zo veel verdiept op het internet over kunnen vinden.
Met vriendelijke groeten,
Fien Devroey en Juul Das -
Hallo @Fien-Devroey ,
Ik heb voor jullie contact gezocht met het desbetreffende project. Helaas hebben ze momenteel geen tijd om jullie een rondleiding te geven of om jullie te helpen met jullie vragen. Misschien kan ik jullie helpen. Hoe hebben jullie al onderzoek gedaan? Weten jullie al meer over de werking van mycelium?
Groet,
Midas - 2 maanden later
-
Beste,
Ik antwoord wat redelijk laat, want onze informatieve hoofdstukken zijn al bijna afgerond. Ondertussen hebben we ook het onderwerp uitgebreid naar "de levende doodskist en andere toepassingen van mycelium". Waar we nu eigenlijk wat mee in de knoop zitten, is onze laboproef die we moeten doen. Wij hadden in gedachten om zelf myco-materiaal te maken. Er bestaan verschillende "kits" voor met hennep substraat, maar die zijn allemaal redelijk prijzig. We vroegen ons af of dat het mogelijk was om zelf hetgene wat in die "kits" zit te maken.
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Fien en Juul -
Hoi @Fien-Devroey,
Ik ben Cian, en heb sinds kort de taken van Midas overgenomen! Wat jouw vraag betreft denk ik dat het misschien beter is om een alternatief te vinden voor hennep substraat, aangezien ze zoals jullie zeiden veel kosten. Hennep substraat zelf maken lijkt mij ook een hele moeilijke opgave, die buiten de focus van jullie project ligt.
Als ik het goed begrijp is Mycelium een deel van een schimmel; een ondergronds netwerk waar de schimmel zijn voedingsstoffen vandaan haalt. Er zijn genoeg sets om zelf thuis paddenstoelen te kweken, die niet duur zijn. is het misschien een idee om er zo een te kopen en, wanneer deze volgroeid zijn, open te maken om het Mycelium van de paddenstoel te analyseren?Met vriendelijke groet,
Cian