materialen PWS supergeleiding
-
Hallo,
Wij zijn Bregje en Paulien en wij willen voor ons PWS zelf een zweeftrein maken. Onze school wil de benodigde materialen voor ons kopen als het bedrag rond de 50 euro ligt. Onze vraag is of dit mogelijk is en welke sites dan het meest betrouwbaar zijn voor goedwerkende supergeleiders.
Groetjes,
Bregje en Paulien
-
Hi Bregje en Paulien,
Cool dat jullie een eigen zweeftrein willen gaan maken! Onderstaande sites kan ik aanraden voor de aanschaf van magneten en supergeleiders:
Magneten: http://www.supermagnete.nl/
Supergeleider: http://www.quantumlevitation.com/Qua begroting denk ik dat je eerder E150,- kwijt zult zijn als je een redelijk parcours wil bouwen voor je supergeleider.
Is hiermee jullie vraag beantwoord?
Als jullie in het project nog tegen dingen aanlopen stel dan gerust weer een vraag op dit topic!Groet,
Caspar Boers
-
Hi Bregje en Paulien,
Wat fijn dat jullie school bereid is om de materialen te kopen. De magneten die ik heb zijn vierkant. Ik denk dat het gaat om de Q-05-05-01-HN (5x5x1, 350g).
Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd bij degene die gaat over de inkoop van dergelijke materialen. Ik hoop jullie binnen een paar dagen definitief uitsluitsel te kunnen geven.
Groeten,
Caspar Boers
-
Hoi Caspar,
We hebben met school overlegd en ze zijn bereid om de materialen te kopen. We hebben gekeken op de site voor de magneten en kwamen er niet helemaal uit. Is het handiger om blokmagneten te gebruiken of kubusmagneten en welke afmeting en houdkracht is aan te raden? Wij zaten te denken aan blokmagneten van 600 g houdkracht Q-06-05-02-HN. Kunnen we deze magneten gebruiken voor onze magneetbaan?
Groetjes,
Bregje en Paulien -
Hi Bregje en Paulien,
Wat fijn dat jullie school bereid is om de materialen te kopen. De magneten die ik heb zijn vierkant. Ik denk dat het gaat om de Q-05-05-01-HN (5x5x1, 350g).
Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd bij degene die gaat over de inkoop van dergelijke materialen. Ik hoop jullie binnen een paar dagen definitief uitsluitsel te kunnen geven.
Groeten,
Caspar Boers
-
Hi Bregje en Paulien,
Ik heb het nog even nagezocht:
De magneten die op het science centre worden gebruikt voor de magneetbanen zijn:
Neodymium magnet, Article Q-10-10-05-NIk zat er dus toch flink naast in mijn vorige bericht. Kan gebeuren ;)
Groet,
Caspar Boers
-
Heel erg bedankt!