Onderwerp profielwerkstuk, luchtvaart
-
Dit is een mail die ik naar meneer Werij heb gestuurd. Hij was voorheen mijn contactpersoon, maar door de aanhoudende drukte ben ik naar jullie doorgestuurd. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!
Beste meneer Werij,
Stan Vrerink en ik hebben het eerste deel van ons profielwerkstuk af. Dat wil zeggen het algemene gedeelte waarin Stan heeft onderzocht wat de negatieve gevolgen zijn van de luchtvaart. En waarbij ik onderzoek heb gedaan naar wat er tegenwoordig al allemaal wordt gedaan om de luchtvaart te verduurzamen. Dit was allemaal zeer theoretishe en oppervlakkig, met informatie van het internet.
Nu zijn wij bij de fase aangekomen waarbij wij zelf onderzoek gaan doen en waarbij wij het profielwerkstuk een specifieke richting willen opsturen. Het probleem is dat wij alleen nog geen specifieke richting hebben. Wij missen dus zeg maar nog de concrete vraag die wij willen beantwoorden. Wij vinden het gebied 'luchtvaart' namelijk heel breed en vinden het lastig iets uit te kiezen.
Mijn vraag aan u is dan ook of u suggesties heeft voor een concrete onderzoeksvraag. Dit kan zijn op het gebied van brandstof, vliegtuigen, luchthavens enzovoorts. Onze leider gaf een voorbeeld waarbij wij heel simpel bijvoorbeeld de prijs van kerosine zouden verhogen en dan gaan kijken wat voor gevolgen dat heeft op de economie, het aantal passagiers, de politiek enzovoorts.
Ik hoor graag van u!
Met vriendelijke groeten,
Thijmen Pronk
-
Beste Thijmen en Stan,
Ik begrijp dat jullie meer de sociaal/economische kant op willen ipv de technische kant omtrent luchtvaart. Vooral nu met COVID is dit natuurlijk extra interessant, aangezien deze ongewone situatie erg interessant 'insights' laat zien omtrent het vliegen. Airlines gaan failliet, personeel wordt ontslagen, maar waat gebeurt er als er een vaccin is en de vraag weer toeneemt. Dit is een voorbeeld van een hoek die je in zou kunnen duiken. Voor verdere vragen kan je hier terecht.
Succes!Mvg,