PWS Hydrofoils
-
Beste TU studenten,
Samen met mijn partner Cristo doe ik mijn PWS over hydrofoils. Het plan is om een paar prototypes te ontwerpen, die we vervolgens zouden kunnen testen in een windtunnel om de aero(- en hydo)dynamische performance te kunnen bekijken en analyseren. We vroegen ons af of we eventueel een middagje onze prototypes kunnen testen. Ook zou het fijn zijn om van iemand met verstand van zaken verdere uitleg te krijgen over aerodynamische profielen.
Ik hoor jullie antwoord tegemoet komen. Alvast erg bedankt voor jullie inspanningen. Het zou ons erg helpen.
Met vriendelijke groet,
Luuk de Wijn -
Hi Luuk,
Helaas is het niet mogelijk om je eigen profielen te testen bij ons. Wel kan je je inschrijven voor de windtunnelworkshop: https://pwstudelft.nl/workshops/workshop-windtunnel/
Hier leer je windtunnelonderzoek en over aerodynamica met onze vleugels.
Mocht je dit interesant vinden kan je j hiervoor aanmelden.
Succes!Mvg,
-
Beste Storm,
Bedankt voor je antwoord. We hebben ons aangemeld voor de windtunnelworkshop.
Graag zou ik de hydrofoil prototypen wel willen testen. Weten jullie of dit ergens bij een andere windtunnel kan? Hebben jullie suggesties hoe we eventueel zelf een windtunnel kan bouwen? Kunnnen we de foils op een alternatieve manier testen?
Met vriendlijke groet,
Luuk de Wijn
-
Hi Luuk,
Wij bieden helaas geen alternatief hier op de TU Delft. Wel zou je zelf met een schacht, ventilator, windmeter en weegschaal een windtunnel kunnen maken. Aan jullie om te bedenken hoe precies.
Succes!Mvg,