Circulaire woning ontwerpen
-
Beste meneer/mevrouw
Mijn groepje en ik zijn opzoek naar een expert voor onze meesterproef.
Onze namen zijn Kevin, Myrthe en Sanne. We zitten nu in ons 6e jaar van vwo op het Helinium, deze school is gevestigd in Hellevoetsluis.Het bedrijf waar wij de opdracht voor onze meesterproef van hebben gekregen is het ingenieursbureau IOB, de opdrachtgever is Danielle van Oers. Zij heeft binnen het bedrijf IOB de functie engineer bouwfysica. Dit houdt in dat zij vooral bezig is met verduurzaamingsvraagstukken. De opdracht die wij hebben gekregen is om een circulaire woning te ontwerpen. Het precieze idee is om een bestaande woning (rijwoning) energetisch te verduurzamen (label sprong). Ook kunnen we kijken naar de toegepaste materialen en/of hier geen beter opties voor zijn.
Op het moment zijn wij bezig met ons projectplan en hopen die in 1 à 2 weken af te hebben.
Wij hopen dat u ons kunt helpen bij vragen die wij in de loop van de tijd gaan hebben en u hier met uw expertise hulp mee kan bieden.Wij hopen van u te horen.
Met vriendelijke groeten Kevin, Myrthe en Sanne
-
Hallo Kevin, Myrthe en Sanne,
Klinkt als een interessant onderwerp! Ik help jullie graag als jullie vragen hebben.
Groet,
Midas -
Beste meneer Becker,
bedankt dat u ons wilt helpen als wij vragen hebben.
Wij beginnen over ongeveer 2 weken met het onderzoek van ons project, omdat wij op het moment bezig zijn met het afmaken van ons projectplan, hierdoor hebben wij nog geen vragen gehad. Als we vragen hebben zullen we contact met u opnemen.mvg Sanne van Zanten
-
-
Beste meneer Becker,
mijn groepje en ik hebben een vraag over energie labels. Wij hebben in een programma gekeken naar welke mogelijkheden ervoor zorgde dat ons energie label van C naar A kon gaan. Toen wij naar de mogelijkheid voor de warmtepomp keken kwam eruit dat het van energielabel C naar E ging wij vroegen ons af wat de verklaring hiervoor is en of u hier een antwoord op heeft ? -
Hallo @Sanne-van-Zanten ,
Ik zou ook zeggen dat een warmtepomp een huis duurzamer zou maken. Ik zou dus niet weten waarom het label juist slechter wordt. Misschien ligt het aan de test? Het hangt natuurlijk ook af in wat voor omstandigheden je de warmtepomp toepast.
-
beste meneer Becker
de omstandigheid waarin de warmtepomp geplaatst is zou inderdaad hier de reden voor kunnen zijn
danukwel -
Laat maar weten als jullie meer vragen hebben. Succes!