Aardbevingsbestendig bouwen
-
Geachte TU Delft,
Mijn naam is Olivier van der Haagen en samen met een klasgenoot, Thijs van Dijkman schrijf ik een profielwerkstuk. Wij zijn beide leerlingen van het Vossius Gymnasium en beide eindexamenkandidaten, dat wil zeggen dat wij in ons 6e jaar van het vwo zitten.
Het thema van ons profielwerkstuk is aardbevingsbestendig bouwen.
Nu moeten wij voor dit werkstuk een praktisch onderzoek uitvoeren en hebben wij gezien dat de universiteit over een aardbevings simulerende machine beschikt. Ik zou u graag vragen of wij een afspraak kunnen maken om hier gebruik van te maken. Wij zullen met zijn tweeën komen als dat kan, geen extra begeleider aangezien dat niet praktisch is omtrent de spelende corona crisis.We zouden graag met zelfgemaakte modellen op schaal, die variëren in materiaal, constructie en indien mogelijk ondergrond, onderzoek doen naar de bestendigheid tegen aardbevingen van deze modellen.
Aangezien wij ons profielwerkstuk begin november(11-11–2020) in moeten leveren zouden wij als mogelijk graag zo snel mogelijk een afspraak inplannen. We nemen graag contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Olivier van der Haagen, namens Olivier van der Haagen en Thijs van Dijkman -
@Oliviervdh
Ha Olivier en Thijs,Leuk onderwerp voor jullie PWS. Heldere uitleg ook van wat jullie willen bereiken.
Jullie kunnen zeker langskomen ergens in de komende weken. Komt dinsdag 29 september in de middag jullie uit en valt deze datum binnen jullie traject?
Hebben jullie toevallig al vorige posts van mij gevonden over dit onderwerp, waarbij je dus verschillende materialen kan gebruiken. Let er wel echt op dat om bij schaalmodellen daadwerkelijk doorbuiging te kunnen waarnemen er het beste niet-stijve materialen kunnen worden gebruikt met een massa bovenin de constructie.
We kunnen hier nog discussiëren over de verdere invulling ervan als jullie een opzet van de modellen hebben die je wil testen.Groeten Stijn
-
Beste Stijn,
Wij zouden graag op een ietwat later moment langskomen aangezien wij de constructies nog moeten opbouwen. Wij zouden hier graag over overleggen en hebben nog een aantal kleine vragen. Zou je ons willen contacten via het e-mail adres 3682olivier@vossius.nl zodat we een datum in kunnen plannen en verder kunnen overleggen?
Met vriendelijke groet,
Olivier van der Haagen namens Olivier en Thijs -
@Oliviervdh
Hoi Oliver en Thijs,Klinkt als een goed plan. Voordat jullie fysiek langskomen, kunnen we bellen of videobellen via Skype/Zoom, zodat jullie je vragen kunnen stellen en ik hier makkelijker op kan antwoorden.
Ik heb jullie een mail gestuurd met mijn gegevens.Groetjes Stijn