Chromatografie ritalin
-
Hey!
Bij mijn PWS over ritalin wil ik natuurlijk graag een proef doen die hierbij past. Ik wilde graag onderzoeken welke stoffen een ritalin pilletje precies bevat en in welke verhoudingen. Dit wilde ik doen mbv chromatografie. Ik vroeg me echter af welke methode jullie dachten dat ik het beste kon gebruiken. Zat zelf aan HPLC te denken, maar kwam er niet helemaal uit wat ik dan het best als mobiele en stationaire fases kan gebruiken. Ook vroeg ik me af of het handig was om daarvoor nog een andere scheidingsmethode toe te passen. Hoor graag van jullie!
Groet,
Danaë -
Hey @danae107
Onze scheikunde expert @Ismene-Usman is net op vakantie vertrokken. Zij weet hier het meeste van maar ik ben dus bang dat zij je pas over een week verder kan helpen.
Groetjes,
Jip -
Beste Danaë,
Helaas is het niet mogelijk om HPLC op school uit te voeren. Wel heb ik een andere manier gevonden om te onderzoeken welke stoffen er is ritalin bevinden. Op deze site wordt aspirine onderzocht. Dus je zou het zelfde kunnen uitvoeren alleen dan met ritalin. Hier voeren ze een TLC uit dit kan je wel op school doen.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!Met vriendelijke groet,
ISmene