modelraket model en realiteit
-
Hallo,
Mijn naam is Dorus van Toor, ik zit in de zesde klas van het gemeentelijk gymnasium in Hilversum en bezig met mijn Profielwerkstuk over de lancering van een modelraket. Mijn plan is om door middel van een computer model de vlucht van de modelraket te voorspellen, dan een modelraket op te laten stijgen, en de voorspelling met de realiteit te vergelijken.
Met alle wetten en veiligheidsnormen rondom modelraket lanceringen, kan ik er niet zelf een lanceren.
Worden er op of rond de TU Delft wel eens dit soort experimenten uitgevoerd? Of is het wel eens eerder uitgevoerd waar ik mogelijk de gegevens van zou kunnen gebruiken om te modelleren en vergelijken?
Bij voorbaat dank,
Dorus van Toor -
Hi Dorus,
Leuk idee om de raketvlucht te simuleren, dit moet zeker te doen zijn. Wij begeleiden hier op de Tu-Delft helaas geen raketproeven, vanwege de nodige risico's die ze met zich meebrengen. Daar kan ik je helaas dus niet bij helpen. Wel kan je natuurlijk zelf een waterraket maken en die dan eventueel testen op een veldje in de buurt. Dit modelleren is ook een leuke uitdaging!
Succes! -
Hoi storm,
jammer dat het niet gaat lukken, maar met een waterraket zou ik er nog steeds iets gaafs van moeten kunnen maken.
bedankt voor de tip, en met eventuele vragen kom ik zeker nog terug.met vriendelijke groet,
Dorus van Toor