PWS aerodynamica 'Flying-V'
-
Hi,
Wij zijn Ruben en Lorenzo en zitten nu in Havo 5 op het Albertdingk Thijm College Hilversum, en zijn nu bezig met een Profielwerkstuk.
Het onderwerp van dit profielwerkstuk is 'aerodynamica' met de onderzoeksvraag: "Is het nieuwe concept vliegtuig van de TU-Delft en KLM (het V-vormige vliegtuig) meer aerodynamisch dan de Airbus A350?"
Wij zijn al ver op weg, maar het zal ons enorm helpen als wij jullie een paar vragen over dit nieuwe model zouden kunnen stellen.
Wat is de reden dat het nieuwe toestel is gebaseerd op de A350? Wat was de gedachten achter het ontwerp van dit toestel Is de aerodynamica al getest, en zo ja zouden u de uitkomsten willen delen? Is er in het ontwerp nagedacht over de turbulentie, en hoe gaat het vliegtuig hierop reageren? Hoe beïnvloeden de motoren de aerodynamica van het toestel?
Voor ons onderzoek maken wij een windtunnel, om de aerodynamica tussen de toestellen te vergelijken.
Wij hebben een schaalmodel van de A350, maar aangezien er weinig informatie over het V-vormige vliegtuig beschikbaar is hebben we hier geen schaalmodel voor.
We hebben een 3D-printer op school, dus we zouden deze eventueel kunnen printen als we een er digitaal model voor zouden hebben.
Zouden wij eventueel langs kunnen komen om het proces van de ontwikkeling /bouw zelf te kunnen bezichtigen? Dit zou ons enorm helpen met ons profielwerkstuk.
Alvast heel erg bedankt!
0 -
Ha jongens,
Ik wil jullie graag doorverwijzen naar: https://www.tudelft.nl/lr/flying-v/
Onder aan de website zie je een zip-file met informatie waar jullie misschien wat aan hebben en contactpersonen om vragen te stellen. Verder zie ik dat je langs kan komen in oktober (deze maand!). Handig als jullie dat dan ook doen neem ik aan. Ik kan ook jullie vragen proberen te beantwoorden, maar de experts weten dit natuurlijk beter.
Succes! -
Hi,
Wij hebben via de link naar de TU-Delft al een mail gestuurd en zijn toen hiernaartoe verbonden met als reden dat wij hier beter geholpen zouden worden. Hebben jullie misschien een direct E-mail adres voor ons zodat wij het op die manier kunnen proberen?
-
Ik heb projectleider, Roelof Vos, gemaild, en die zegt dat je voor specifieke vragen het beste terecht kan bij Ineke Boneschansker (i.boneschansker@tudelft.nl), van de communicatieafdeling. Ga wel eerst zoeken naar wat je kan vinden. Op de website staat bijvoorbeeld al best wat informatie. Op de vraag wat de gedachte van dit ontwerp is kan je bijvoorbeeld hier gewoon vinden:
Succes!