Medicijnen in drinkwater
-
Beste,
Wij zijn Anne, Kiki en Sabine. Wij zitten in VWO 6 en zijn nu bezig met ons PWS. We willen het graag houden over medicijnresten in drinkwater en hoe je dit kunt aantonen en verwijderen. Onze hoofdvraag is: 'Zitten er medicijnresten in drinkwater?'. Onze deelvragen zijn onder andere 'Hoe kun je medicijnresten in drinkwater aantonen?' en 'Hoe kunnen medicijnresten uit drinkwater worden gezuiverd?'.
Om de medicijnresten aan te tonen in drinkwater dachten wij aan vloeistofchromatografie of massaspectrometrie. Helaas hebben wij niet de juiste middelen op onze school om een dergelijke proef uit te voeren. Wij vroegen ons daarom af of TU Delft ons hulp kon bieden bij ons PWS.
Met vriendelijke groet,
Sabine Alkema -
Beste Sabine,
Helaas beschikt de TU Delft niet over de capaciteit om scholieren hun proeven te laten uitvoeren op het lab.
Als ik jullie ergens anders mee kan helpen hoor ik het graag!Met vriendelijke groet,
Ismene
PWS TU Delft -
Hoi Ismene,
Excuses voor de late reactie. Wij zouden het erg op prijs stellen als jullie ons kunnen helpen met het verzinnen van een proef die wij zelf kunnen uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
Sabine Alkema -
Beste Sabine,
En wat zouden jullie dan precies willen onderzoeken dan kan ik helpen meedenken.
Met vriendelijke groet,
Ismene -
Hoi Ismene,
We hebben helaas ons onderwerp voor ons profielwerkstuk moeten veranderen, aangezien een proef op dit gebied te lastig werd om op school uit te voeren. Als nog heel erg bedankt voor je hulp!