pws duurzaam vliegen
-
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben Stijn ten Doeschate en ik maak samen met mijn mede-leerling Thomas Mulder een profielwerkstuk voor het afronden van ons vwo-diploma aan het Bonaventuracollege Marienpoel te Leiden. Onze onderzoeksvraag volgt
Hoe kan KLM de winstgevendheid behouden binnen de eisen van het Nederlandse klimaatakkoord?
. In ons werkstuk belichten wij de huidige duurzame ontwikkelingen binnen de luchtvaart sector. Nu hebben wij vernomen dat de TU delft een pionier is wat betreft ontwikkelingen binnen de luchtvaart. Dus vroegen wij ons of jullie bereid zijn om ons informatie te verlenen over dit onderwerp. Bij voorbaat dank.Vriendelijke groet,
Stijn ten Doeschate
-
Hoi Stijn,
Vragen hie bij het PWS-team gaan meestal over het technische verhaal, voor het economische verhaal kan je misschien beter terecht bij Rotterdam. Maar als je je vragen wat concreter kan krijgen kan ik er zeker naar kijken!
Groetjes -
Beste Storm,
In mijn stuk dat ik moet schrijven behandel ik puur de duurzame ontwikkelingen binnen luchtvaart. Nu heb ik al wat research gedaan en kom ik erachter dat er een hoop ontwikkelingen zijn alleen weet ik niet welke nou het meest toonaangevend zijn en welke ik dus vooral moet behandelen. Wat ik dus wil weten is welke ontwikkelingen op technisch vlak het meest veelbelovend zijn wat betreft duurzame vliegtuigen. Zo kan ik mij op die ontwikkelingen focussen.
Groetjes Stijn
-
Hi Stijn,
Een mooie doorbraak van een tijdje terug zijn de winglets. Een mooie ontwikkeling die het vliegen een stuk duurzamer heeft gemaakt.
Hier een link: https://www.nasa.gov/centers/dryden/about/Organizations/Technology/Facts/TF-2004-15-DFRC.html#targetText=Improved wing efficiency translates to,airfoil of the wings themselves.Verder weet ik niet precies wat nou 'de meest belovende' is op het moment. Ik zou zeggen, kies eentje uit waar je je aangetrokken tot voelt en werk die verder uit. Mocht je daar dan technische vragen over hebben, waar je niet zelf uit komt, kan je altijd bij mij terecht!
Groetjes -
Hallo Storm,
Alvast bedankt voor je tip! Ik vroeg me ook af of misschien de universiteit aan een project werkt waar wij misschien een bezoek aan mogen brengen voor wat informatie en misschien wat interview vragen. Dit zou een grote plus zijn voor ons werkstuk.
Vriendelijke Groet,
Stijn ten Doeschate
-
Ha Stijn,
Mooie nieuwe innovatie is het design van de flying-v.Dit is de flying-V: https://www.tudelft.nl/lr/flying-v/
Waar kun je de Flying-V zien?
3 – 13 oktober 2019
KLM Experience Dagen op Schiphol19 – 27 oktober 2019
Dutch Design Week, Eindhoven24 oktober 2019
Te zien in NPO1 liveprogramma 'De Staat van het Klimaat'