PWS coilgun
-
Hoi,
Wij doen ons profielwerkstuk over de coilgun. Wij lazen op de site van de TU Delft dat er in 2004 scholieren onderzoek hebben gedaan naar de coilgun met behulp van het scholierenlab. Nu zijn wij voor ons onderzoek op zoek naar boeken, bronnen, experimenten en (met de nadruk op) deskundigen. Is er iemand waarmee wij contact kunnen leggen, want slechts contact via dit forum is niet genoeg.
Met vriendelijke groeten,
Ivo Ubaghs & Jan-Willem van LeeuwenSophianum Gulpen
-
Beste Berend,
wij hebben zojuist onze orientatie af, en we zijn nu op zoek naar de deelvragen. Dit zal binnen een week gebeurt zijn en dan zetten we ze op dit forum.
Op internet hebben we goede schakelingen gevonden dus deze gaan we zeker gebruiken in de experiment(en). We zijn nog op zoek naar onderdelen, dus als (LET OP! ALS) wij een (goede) experimentopbouw hebben, is het mogelijk dat we dan op de TU met behulp van een deskundige experimenten mogen uitvoeren?
Met vriendelijke groeten,
Jan-Willem van Leeuwen
& Ivo Ubachs -
Beste Ivo en Jan-Willem,
Een deskundige op de TU vinden is eventueel mogelijk, maar dan moeten jullie wel al een idee hebben wat jullie onderzoeksvraag is, wat jullie willen onderzoeken en hoe een experiment dat eventueel zou kunnen ondersteunen.
Weten jullie al precies wat je wil gaan doen? Op internet zijn tal van handleidingen beschikbaar over coilguns. Pas op bij het gebruiken van hoge voltages! Ik help jullie graag een geschikte te kiezen.
Succes
-
Hoi Ivo en Jan-Willem,
Als jullie een goed document maken met duidelijke onderzoeksvragen en een goede opzet, zal ik het doorsturen naar een deskundige op de TU. Indien hij/zij tijd heeft en het plan goed genoeg vindt, zal ik zorgen dat jullie langs kunnen komen. Over het algemeen zijn docenten op de TU erg enthousiast als scholieren of studenten met een mooi plan komen!