PWS Blue Energy
-
Hallo,
Wij zijn Eva en Fenne en houden ons PWS over Blue Energy. Wij vroegen ons af of er op de universiteit een mogelijkheid is om een Blue Energy opstelling te maken en of er een student/professor is die zich bezig houdt met onderzoek naar Blue Energy. Wij zouden namelijk graag een interview houden of proefjes houden met een Blue Energy opstelling.
Mvg,
Eva en Fenne -
@EvaFenne
Hallo Eva en Fenne,Wij kunnen jullie niet helpen met het op de universiteit uitvoeren van proeven, omdat wij niet genoeg capaciteiten hebben om alle scholieren te helpen met experimenten.
Ik kan jullie wel helpen met het uitdenken van een proef dat haalbaar kan zijn bij jullie op school. Hiervoor heb ik wel een beetje achtergrond informatie van jullie nodig. Wat zijn bijvoorbeeld jullie onderzoeksvragen en hadden jullie toevallig zelf al een idee of richting voor een proef? Dan krijg ik een beter beeld van jullie projecten en dan kunnen we samen kijken voor iets passend bij jullie PWS.
Groetjes,
Sanne -
Hoi Sanne,
Bedankt voor het reageren op ons bericht! Wij zijn van plan 2 proefopstellingen te maken, een volgens de PRO methode (druk die ontstaat tijdens osmose) en een volgens de RED methode (kation & anion membranen). Daarnaast willen wij ook onderzoek doen naar de laatste ontwikkeling met Blue Energy in verband met Nanotechnologie (nieuwe membranen). Deze verschillende methodes willen wij met elkaar vergelijken en uitzoeken welke het best werkt, hoe de ontwikkeling van Blue Energy is verlopen en hoe het in de praktijk werkt, i.v.m. het milieuprobleem, de kosten en de schaal waarop wij Blue Energy kunnen toepassen.
Groetjes,
Eva en Fenne -
@EvaFenne
Hallo Eva en Fenne,Jullie hadden via de mail aangegeven geïnteresseerd te zijn in een pws middag om even te brainstormen. Als ik jullie stuk zo lees denk ik ook dat dat handig is. Ik zal jullie op de hoogte houden als er iets gepland wordt en dan zal ik ook even aangeven wat voor voorbereiding jullie moeten doen.
Groetjes,
Sanne