PWS drone bouwen
-
Beste student(en)
Op dit moment ben ik bezig met de voorbereiding op het bouwen van een drone. qua onderdelen sta ik op 0. Ik heb een klein beetje gereedschap thuis en kan er een klein beetje mee overweg, maar ik ben bang dat mijn kennis hiervoor te weinig is. zouden jullie mij willen helpen met het uitzoeken van componenten, zodat het zeker is dat de componenten bij elkaar een drone kunnen vormen. wat betreft het gereedschap: is het een probleem als ik een keer langskom (met de gekochte componenten) en dan onder begeleiding van 1 van jullie de drone assembleer?
Hartelijke Groeten,
Joas den Besten
HAVO 5 Driestar college. -
Hoi Joas,
Ik kan je zeker helpen bij het bouwen van de drone. Eventueel kan ik je doorlinken aan een expert op het gebied van drones en kun je met hem samen eraan werken en de onderdelen krijgen/kopen.
Voordat ik dit in werking kan zetten wil ik van je weten of je al na hebt gedacht over wat de hoofd en deelvragen van je onderzoek of ontwerp zijn. Het doel van je pws is namelijk een onderzoek doen of een 'nieuw' ontwerp maken. Met deze vraag wil ik je eerst graag helpen. Zo gauw dit dan af is sturen we je voorstel op naar de expert en kijken we of het lukt.
Ga je hiermee akkoord?
Groetjes,
Joris Kersten
-
Beste Joris,
Ook ik ben van plan om met mijn vriendin een drone te bouwen. Onze hoofdvraag is: Hoe bouw je een drone? Onze deelstaten gaan over de onderdelen, de werking van de onderdelen en waar we op moeten letten. Wij willen een quadcopter bouwen maar lopen vast bij het kiezen van de onderdelen. Wij hopen dat jij weet hoe je ons kunt helpen en of je ons kunt helpen. Ook zou het misschien handig zijn als wij een keer langs konden komen. Alvast bedankt!
Groetjes,
Tessa de Vries Reilingh en Maud Willems
Stedelijk Dalton Lyceum Dordrecht
VWO 6 -
Hoi Tessa en Maud,
We krijgen de laatste tijd veel vragen over drones en daardoor is het een beetje lastig jullie in praktische zin te helpen. Dit betekend niet dat het onmogelijk is: Als jullie zelf eenmaal onderdelen hebben en een plan van aanpak hebben geschreven, kunnen jullie zeker langskomen om met ons te beoordelen of het gaat werken.
Voor het vinden van onderdelen is het misschien slim deze vraag nogmaals te stellen op verschillende drone forums.Groetjes,
Joris
-
Hoi Joas,
Voordat ik je aan onze expert ga linken moeten we even terug naar je hoofd en deelvragen.
Het idee is dat je aan het eind van je pws terugkoppelt naar je hoofdvraag om antwoord te geven. Bij jouw hoofdvraag is dit echter moeilijk: Hoe bepaal je of iets optimaal is? Wanneer vliegt iets zo goed mogelijk? Dat zijn vragen waar je geen antwoord op kunt geven, tenzij je in je hoofdvraag specificeert wat 'optimaal' is en wat 'zo goed mogelijk' is. Dit komt ook terug in je deelvragen.
Verder is een drone bouwen niet heel moeilijk meer. Je koopt een bouwpakket en zet het in elkaar. Wat je echter wilt doen, is een bepaald onderdeel of process verbeteren. Dit verbeteren wil je doen op te voldoen aan je eisen die je gaat opstellen voor 'optimaal' en 'zo goed mogelijk'.Ik hoop dat je dit begrijpt en dat het je lukt om je vragen te specificeren. Als het niet lukt kun je me dat gewoon laten weten en dan kijken we er samen naar!
Groetjes,
Joris
-
Heel goed Joas.
Om een goede vraag te bedenken is 'sparren' met collega en begeleiders altijd belangrijk.
Als het je echt niet lukt, zou je je ook in kunnen schrijven voor de pws middag. Dan kijkt een collega van mij er met je naar.Groetjes,
Joris
-
Beste Joris,
Ik snap je punt precies, ik vind het alleen heel moeilijk om er een goede vraag van te maken...
Ik zit op het moment hard na te denken over een betere vraag, maar het lukt niet, ik neem eventjes contact op met mijn PWS-begeleider.Qua 'bouwpakket kopen' hangt voor mij wel de vraag of dit de juiste bedoeling is, ook hier zal ik contact met mijn PWS-begeleider opnemen. zodra hij er meer over heeft gezegd, hoor je weer van me!
Hartelijke groeten,
Joas den Besten -
Beste Joris,
Als je dat voor me zou willen doen, graag!
hoofdvraag: Hoe is een optimale drone opgebouwd die zo goed mogelijk kan vliegen?
deelvraag 1: waar moet een drone sowieso aan voldoen?
deelvraag 2: Hoe ga ik aan de eisen voldoen en hoe zorg ik er voor dat de drone zo goed mogelijk kan vliegen?
deelvraag 3: hoe vliegt dit ontwerp en moet er eventueel wat aan veranderd worden?
Ik hoop dat het hier mee lukt :)groeten,
Joas