PWS Hyperloop
-
Wij zijn twee leerlingen uit 5vwo en hebben besloten om de hyperloop als ons onderwerp voor ons pws te nemen. We zitten nog met een aantal vragen, zoals
- Kunnen we zonne-energie als stroombron gebruiken?
- Hoe groot is de Lorentz kracht
- Hoe groot moet de druk in de tunnel zijn als we hem (bijna) vacuüm is en hoe groot is de
luchtweerstand dan nog?
Wij zouden het erg fijn vinden als iemand ons zou kunnen helpen om deze vragen te beantwoorden, misschien op de pws-dag aankomende donderdag (7 juni)
Ik hoop dat iemand ons kan helpen
Groetjes Merel Schouten en Emma Ros
-
Beste @emmaros137,
Sorry voor mijn late reactie, ik was op vakantie.
De hyperloop is op dit moment een nog niet operationeel vervoersmiddel. Er wordt heel veel onderzoek gedaan om dit te ontwikkelen tot een volwaardig vervoersmiddel. Er wordt nu onderzoek gedaan naar verschillende soorten van een hyperloop, wat deze allemaal gemeen hebben: een vacuum buis. Ze verschillen echter in aandrijving, manier van "zweven" etc. Je kan daarom ook niet spreken over "de hyperloop", omdat er niet één soort is.
Dus wat betreft je laatste twee vragen, dit is helemaal afhankelijk van de hyperloop techniek die jij zou willen gebruiken. Wat betreft je eerste vraag: waarom zou het niet kunnen, als je zonne-energie kan opwekken en opslaan (in bijvoorbeeld accu's) dan moet dat geen probleem zijn.
Wat betreft de PWS middagen, officieel sta ik niet meer ingedeeld maar ik kan makkelijk tijd vrij maken!
Ik hoop dat ik jullie een beetje op weg heb geholpen.Groetjes,
Thom