PWS motoren op verschillende brandstoffen
-
Beste studenten van de TU Delft,
Ik houdt mijn PWS over verschillende soorten brandstoffen bij personenauto's. Denk hierbij aan de fossiele brandstoffen benzine, LPG en diesel, maar ook alternatieve brandstoffen als elektriciteit, biobrandstof en waterstof. In het theoretische gedeelte van mijn PWS ga ik onderzoeken welke brandstoffen het efficiëntst zijn bij verschillende vormen van energie overdracht aan de wielen. Ook ga ik in het theoretische gedeelte onderzoeken welke brandstoffen het best zijn voor het klimaat. Mijn hoofdvraag hierbij is: "Hoe ziet de motor van de toekomst er uit?".
Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik niet zo goed weet hoe ik dit theoretische deel moet koppelen aan een praktisch deel (waar ik een ontwerp moet maken). Heeft iemand misschien een idee over wat ik voor praktisch deel kan doen bij dit PWS?
Met vriendelijke groet,
Ruben Kaandorp,
St. Michaël College -
Beste Ruben,
Momenteel is onze Scheikunde/Biologie expert @lisamelman op vakantie.
Ze zal proberen zo spoedig mogelijk proberen te reageren.Groet,
Stijn -
Ha @Ruben-Kaandorp,
Wat leuk dat je over dit onderwerp je PWS gaat doen, dit is namelijk iets waar al veel discussies over gevoerd zijn en waarvan het gesprek nog niet afgelopen is natuurlijk. Voor mijn gevoel zit je best wel op het natuurkundige vlak met je theoretische gedeelte, het zou dan natuurlijk mooi zijn als je dit kunt doorkoppelen aan je praktisch deel. Wellicht zou je m.b.v. alle theorie over de brandstoffen van de toekomst kunnen nadenken over overige aspecten (naast de energie overdracht aan de wielen) wat een personenauto efficiënt maakt en kan je vanuit daar iets ontwerpen. Dit kan variëren van ontwerp van de body van een auto, tot aan de motor, tot aan de banden.
Hopelijk kan je hier iets mee. :)
Groetjes,
Lisa