Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. lisamelman
    L
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 5
    • Onderwerpen 5
    • Berichten 309
    • Beste 4
    • Controversial 0
    • Groepen 2

lisamelman

@lisamelman

PWS TU Delft Team

4
    Reputatie
    523
    Bekeken
    309
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien

lisamelman Ontvolgen Volgen
    PWS TU Delft Team PWS TU Delft admin

Beste berichten geplaast door lisamelman

• RE: Profielwerkstuk urine als brandstof

Beste @luuk-hoekstra,

Wat betreft een batterij op zoet en zout water zie ik dat de TU Delft hier ook onderzoek naar doet. Wellicht interessant om dit verder op te zoeken op internet. Of het haalbaar is om dit zelf te maken kan ik zo snel niet zeggen, ik zou jullie aanraden om op zoek te gaan naar welk membraan er wordt gebruikt en welke technologie erachter zit, dat is namelijk het belangrijkst. Als jullie meer informatie hebben, kunnen we samen verder kijken!

Groet,

Lisa

geplaatst in Brandstoffen & biobrandstoffen
      L
      lisamelman
    • RE: Medicijn modificatie

Hoi @vincent-0,

Waarom willen jullie deze specifieke groep vervangen/verwijderen? Proberen jullie een bepaald proces in het lichaam na te boosten? Stel je zou deze groep willen verwijderen, naar welke chemische structuur willen jullie dan gaan? Stel je wil deze groep vervangen, door welke groep zou je het dan willen vervangen?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

Lisa

geplaatst in Medicijnen
      L
      lisamelman
    • RE: Meesterproef | Shell Eco-Marathon

Hoi Delara, Stefan, Joachim, Julius, Jayden, Jurre en Aryan,

Leuk dat jullie een expert bij ons hebben aangevraagd! Ik ben Lisa, momenteel een master student en heb vorig jaar zelf meegedaan aan de Shell Eco-Marathon. Voor al jullie inhoudelijke vragen kunnen jullie bij mij terecht! Zullen we binnenkort een keer videobellen om kennis te maken en te bespreken wat jullie plan is?

Groetjes,

Lisa

geplaatst in Technasium
      L
      lisamelman
    • RE: Waterstof als vervanger van fossiele brandstoffen

Hoi @woutjevdv,

Zeker een actueel PWS onderwerp! Jullie zijn sowieso welkom bij onze brandstofcel workshop, waar je zowel waterstof produceert m.b.v. een elektrolysecel, als waterstof omzet in energie m.b.v. een brandstofcel en dan kijkt naar de efficiëntie van beide processen. Hier zou je inspiratie op kunnen doen en zouden we even kunnen sparren over wat er nog meer mogelijk is. Deze workshop zal na de zomervakantie in worden geplanned.

Groetjes,

Lisa

L
      lisamelman

Meest recente berichten door lisamelman

• RE: PWS antibacteriële werking van kruiden

Hoi @kimvanm,

Om jullie te helpen met het bedenken van een bijpassend experiment heb ik iets meer informatie nodig over jullie PWS. Wat zijn jullie hoofd-/deelvragen en hebben jullie al specifieke kruiden gevonden? Naar welke antibacteriële toepassing zouden jullie willen kijken?

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Lisa

geplaatst in Scheikunde & Biologie Proefjes
      L
      lisamelman
    • RE: Medicijn modificatie

Hoi @vincent-0,

Waarom willen jullie deze specifieke groep vervangen/verwijderen? Proberen jullie een bepaald proces in het lichaam na te boosten? Stel je zou deze groep willen verwijderen, naar welke chemische structuur willen jullie dan gaan? Stel je wil deze groep vervangen, door welke groep zou je het dan willen vervangen?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

Lisa

geplaatst in Medicijnen
      L
      lisamelman
    • RE: waterstof efficiëntie berekenen

Ha @cedric,

Ik stuur je even een mailtje met een foto van mijn berekening en de ppt erbij!

Groet,

Lisa

L
      lisamelman
    • RE: brandstofcel proef

Ha @maja-kersten,

Ik heb even naar jullie berekening gekeken en het vergeleken met wat er ongeveer uit moet komen. Sowieso vermoed ik dat de lekkagesnelheid niet goed is genoteerd. Het was die dag ongeveer 0.03 cm/minuut, wat neer komt op 0.06 cm per 180 seconden. Het waterstofgebruik in 180s ligt normaal rond de 0.2 cm, wat inderdaad betekent dat jullie waarden niet helemaal goed zijn. DIt kan zoals besproken verschillende redenen hebben; verkeerd afgelezen, meer lekkage dan normaal, systeem wat op dat moment niet helemaal goed werkt, omgevingsfactoren, etc.

Verder hoef je het ook niet om te rekenen naar mol. Als je voor de variabelen van de formule die we hebben besproken de eenheden invult, kan je alles wegstrepen en houd je Joule over voor Ein. In principe zou je normaal gesproken dan op een efficiëntie tussen de 40 en 60 procent uit moeten komen. Met jullie variabelen en het gemiddelde waterstofgebruik van (0.2 cm - 0.06 cm = 0.14 cm) zou je uit moeten komen op een percentage van ongeveer 53%.

Hopelijk komen jullie er nu uit! :)

Groetjes,

Lisa

L
      lisamelman
    • RE: onderzoek naar de ontwikkeling van brandstoffen in de afgelopen 150 jaar

Hoi @max-2,

Wat een interessant PWS onderwerp! Zou je mij iets specifieker kunnen vertellen naar wat voor informatie je op zoek bent voor brandstoftechnologie? Wat zijn je hoofd- en deelvragen?

Groetjes,

Lisa

L
      lisamelman
    • RE: Meesterproef | Milieuvriendelijke zonnebrand

Hoi @lindehinkamp,

Ik heb een link gemaild naar je.

Tot straks!

geplaatst in Technasium
      L
      lisamelman
    • RE: PWS concentratie Nicotine in een vape en sigaret.

Ha @zeinab,

Helaas hebben wij die apparaten niet tot onze beschikking. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust!

Groet,

Lisa

geplaatst in Scheikunde overig
      L
      lisamelman
    • RE: Meesterproef | Milieuvriendelijke zonnebrand

Hoi @lindehinkamp,

Excuses ik heb het niet op tijd gezien.. Ik kan morgen tussen 13:45 en 17:15. Anders donderdag tussen 13:00 en 16:30?

Groetjes,

Lisa

geplaatst in Technasium
      L
      lisamelman
    • RE: Meesterproef | Museus Laurus

Beste @museus-laurus,

Ik heb even een kijkje op jullie site genomen en mijn eerste indruk is dat het best intuïtief is. Je wil namelijk altijd dat men niet na hoeft te denken over waar hij/zij moet klikken, maar dat het intuïtief al makkelijk wordt gemaakt voor de gebruiker. Klopt het dat je nog niet naar de oefenpagina kan?

Verder heb ik om te bepalen of het gebruiksvriendelijk is wat criteria van jullie nodig. Waarop willen jullie dat ik let?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,

Lisa

geplaatst in Technasium
      L
      lisamelman
    • RE: waterstof efficiëntie berekenen

Ha @cedric,

Ik denk dat ik zie waar het mis gaat! Bij de formule van Ein doe je bovenaan de deelstreep je volume H2 keer de reactie-enthalpie. De reactie-enthalpie wordt echter gegeven in kJ/mol. Dit betekent dat je de hoeveelheid waterstof (2,4 cm3) dus nog om moet rekenen naar hoeveelheid mol. Als het goed is moet er dan iets heel anders uitkomen.

Success en laat maar weten of het lukt!

Groet,

Lisa

L
      lisamelman