PWS approximative eigenschappen van delen
-
Hallo,
ik ben Teun Bloemen en doe binnenkort het staatsexamen vwo.
Dat betekend ook dat ik een profielwerkstuk moet maken.
Ik heb inmiddels al meerdere eventuele onderwerpen gehad:projectie van de oppervlakte van een vorm met gaussiaanse kromming op het vlaak aan de hand van de Euler-spiraal
een kaart met willekeurig weinig vertekening aan de hand van de euler spiraal (hier had ik evt. een kaart geprogrammeerd)
deelbaarheid van getallen
deze bepalen door de cijfers waaruit het getal is opgebouwd te bekijken -> modulair rekenenMaar door te lang te wachten met eraan te beginnen, heb ik de eerste 2 themas moeten laten varen.
Nu is het thema waarover ik het momenteel graag over zou doen de approximatieve eigenschappen van delen en de fundamentele vraag wat delen is en in verband daarmee het over ringen en deelbaarheid te hebben. Ook zou ik als deelvraag erop ingaan hoe de computer deelt (approximeert). Nu heb ik alleen een beetje een probleem met informatie te vinden. Als men namenlijk wikipedia niet wil gebruiken, vind ik vrij weinig. Ook is het daarvoor niet handig, dat ik in het buitenland woon. Daarom heb ik dus de vraag waar en hoe ik hierover informatie moet zoeken.Bedankt en groetjes
Teun -
Hey @Teun-Bloemen
Wikipedia kan wel degelijk een legitieme bron zijn voor informatie. De truc is om de verwijzingen in de tekst te volgen naar de bronnen die wikipedia zelf gebruikt. Dat zijn vaak wetenschappelijke artikelen of papers. Daarnaast vind ik het altijd handig om te googlen in het engels. Nederlandstalig valt er altijd net weinig te vinden op het internet en als je je zoektermen vertaald kun je vaak al meer bronnen vinden.
Als je daarnaast concretere vragen hebt over je onderwerp kun je die altijd hier stellen!
Groetjes,
Jip