Hi @tessdeboer28,
Mooi ontwerp van het experiment. Sorry voor de ietwat late reactie, ik hoop dat je er nog wat aan hebt:
Waarom kan een symmetrische airfoil bij hogere AOA waarde nog steeds lift blijven produceren, terwijl een cambered airfoil bij die zelfde AOA waarde geen lift meer kan produceren, of veel minder? dit komt doordat een airfoil met camber in deze situatie eerder in de overtrek zal komen en de luchtlaag zal loslaten van het profiel. Dit fenomeen zorgt voor een groot verlies in lift. Hoe kan een vleugel met AOA 0 graden toch lift produceren? Een asymmetrisch of een profiel met welving is gemaakt om onder een AoA 0 lift te produceren. Wat gebeurt er precies als de angle of attack groter wordt , hoe kan de vleugel daardoor meer lift produceren? De relatieve vorm van het profiel tov de luchtstroom verandert. Deze vorm zorgt voor een groter drukverschil, dus meer lift tot een bepaalde AoA. Waardoor verminderd de lift van een vleugel als de angle of attack groter is dan de kritische angle of attack? Zie antwoord 1 Wat is is het effect van de angle of attack op het milieu? Je kan je beter afvragen, wat is het effect van camber op het milieu. -Die mogen jullie proberen te beantwoorden. Wat is het effect van de angle of attack op de economie? Soortgelijke vraag. Hoe kan het dat onze zelfgemaakte vleugel ver boven de kritische AOA waarde nog steeds constant lift blijft produceren. -Dit komt waarschijnlijk doordat de luchtdeeltjes tegen de onderkant van de vleugel aanbotsen en de vleugel ‘omhoog’ duwen.Succes!