PWS draadloos elektriciteit
-
Geachte mevrouw/meneer,
ik ben bezig met mijn profielwerkstuk, dat overigens over 3 weken ongeveer af moet zijn, en ik hou het over Draadloze Elektriciteit. Hiervoor heb ik op onze school, SG Schravenlant, een oscillator en een oscilloscoop nodig, maar ze zijn niet voldoende. Ik heb een oscillator nodig dat rf-frequenties kan zenden, zo ongeveer 1MHz. Het gaat over resonerende RLC kringen, waarmee efficient elektriciteit getransporteerd kan worden.
Ik kwam erachter dat je tegenwoordig proefen mag uitvoeren in TUDelft, en ik hoop dat dit kan.
We kunnen woensdagen komen tijdens onze profielmiddagen van 13:30 tot 16:30.Op school heb ik een oscillator dat tot 240KHz gaat. Het probleem is dat het maar een 100mV signaal geeft. 33cm verderop pik ik een signaal van 50mV op. Dat is veel te weinig, wil ik iets ermee aanzetten.
Groeten
-
Ik zou dus willen weten of er in TUDelft een oscillator bevindt dat meer vermogen kan leveren dan die van ons. Ik wil namelijk een lampje laten branden aan de andere kant. Nu gaat dat niet opdat de oscillator maar 100mV lever en 50mA. Dus ik zoek een oscillator van ongeveer 10W of 15W, iets wat een klein lampje aan kan branden.
Groeten
-
Hoi Piet,
Als je me wat uitgebreide informatie geeft wat je precies wilt bereiken en wat je nodig hebt kan ik je helpen om in contact te komen met een professor die je wilt helpen. Schrijf dus even een kort maar duidelijk plan op van wat je allemaal wilt.
Groetjes,
Ad -
Ik heb het even uitgezocht maar heb niet een twee drie iets kunnen vinden. Het makkelijkste is natuurlijk gewoon om naar je lokale elektronicaboer te gaan en het daar te halen (zij weten er ook veel vanaf en kunnen je met alles helpen). Anders kun je het ook op conrad.nl bestellen:
conrad osciallators.
Laat me maar weten als je nog vragen hebt!
Groetjes,
Ad