Hovercraft
-
Beste lezer,
Wij zijn Dries en Stefan uit 6VWO en wij willen ons PWS over hovercrafts doen.
Wij zijn van plan een prototype te bouwen van een hovercraft en hierbij verschillende propellors, een verschillende luchtverdeling en een verschillende rokken te gebruiken. Vervolgens willen wij steeds de draagkracht testen.Ons plan was om een FlyMo (Flying Mower) te verbouwen tot hovercraft. Op marktplaats hebben we die dingen tweedehands voor zo'n 20 euro gevonden. Zal zo'n elektromotor krachtig genoeg zijn? Hoe komen we anders aan een andere elektomotor die wel krachtig genoeg is?
Dan hebben we verschillende propellers (met verschillende diameter) nodig. Bij Conrad hadden we het volgende gevonden:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/233931/APC-sportpropeller?ref=list
Is dit een idee?Met vriendelijke groet,
Dries en Stefan -
Beste Dries en Stefan,
Leuk onderwerp hebben jullie gekozen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit van de FlyMo had gehoord, maar na wat surfen op het web heb ik een goed beeld van wat het inhoud. In principe is de werking van de FlyMo hetzelfde als die van de hovercraft, echter zul je goed moeten letten op het gewicht dat je moet tillen.Je zou dit kunnen testen door zijn maximale liftkracht te meten door gewichten toe te voegen tot hij op de grond staat.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Een rotor zelf bouwen is een ander verhaal en een stuk moeilijker.
Met vriendelijke groet,
Joris Kersten