PWS Natuurkundige krachten op houtbouw in Nederland
-
Hallo,
Op dit moment ben ik gestart met PWS HAVO met profiel Natuur en Techniek.
Als onderwerp heb ik: Natuurkundige krachten op houtbouw van gebouwen in Nederland.Hoofdvraag:
Welke bouwkundige constructies dragen het meest bij aan de sterkte en stabiliteit van houten gebouwen in Nederland onder invloed van natuurkundige krachten?Deelvragen:
• Wat is bouwkunde?
• Wat is de geschiedenis van houtbouw in Nederland?
• Welke natuurkundige krachten zijn van invloed op de sterkte en stabiliteit op de bouw van houten gebouwen?
• Welke bouwkundige constructies worden toegepast in de bouw van houten gebouwen vanwege hun sterkte en stabiliteit?
• Wat zijn de voor- en nadelen van hout bij het bouwen van gebouwen?Zouden jullie mij verder kunnen helpen of ik zo op de goede weg ben? Ook ben ik op zoek naar literatuur/ bronnen voor meer informatie. Ook zouden voorbeelden uit de praktijk erg handig zijn.
Daarnaast wil ik met hout een practicum doen.groet, Jelte
-
Hoi Jelte,
Excuses voor de late reactie, je bericht is door de zomervakantie waarschijnlijk even over het hoofd gezien. Fijn dat je je hoofd- en deelvragen zo duidelijk hebt opgeschreven, dat ziet er goed uit!
Ben je nog steeds met dit onderwerp bezig? En heb je nog hulp nodig met je vragen of het vinden van literatuur/praktische voorbeelden of vragen over de natuurkundige krachten? Laat het gerust weten, dan denk ik graag met je mee.Groetjes,
Isabella