Pws Zonnebrand
-
Beste TU Delft,
Ik heb een paar ideeën waar ik mijn pws over wil doen, het enige lastige is dat ik nogal veel moeite heb met het bedenken van een goede proef. Een van mijn ideeën was over zonnebrand crème met de onderzoeksvraag: Hoe beïnvloedt regelmatig gebruik van zonnebrandcrème de bescherming tegen UV-straling en de gezondheid van de huid op de lange termijn?
Hebben jullie toevallig nog ideeën voor een goed experiment of proef bij deze onderzoeksvraag die ik zelf kan uitvoeren?
Groetjes,
Farwa -
Hoi Farwa,
Met dit onderwerp kan je zeker een proefje doen! Wist je dat we een workshop aanbieden over zonnebrandcrème? Momenteel hebben we enkel nog een theoretische workshop, maar binnenkort hebben we hier een spectrofotometer waarmee we ook zelf verschillende soorten zonnebrand kunnen testen. Het onderliggende principe dat dan onderzocht wordt is de absorptie van UV-licht door de UV-filters die toe worden gevoegd aan zonnebrandcrème. Ook kunnen we een protocol opstellen voor hoe je zelf de werking van zonnebrand kan testen met een spectrofotometer in het UV-gebied (maar ik weet niet of je school die heeft).
Mocht je vragen hebben hoor ik het graag en als je een keer wil videobellen kan dat ook!Groetjes,
Barbara -
Hoi! Mijn school heeft dit helaas niet, zou u eventueel een keer kunnen videobellen om te bespreken wat ik eventueel zelf kan opstellen?
Groetjes,
Farwa -
Hoi @farwasafa,
Als je school die niet heeft, zou je binnenkort langs kunnen komen om hier zelf zonnebrand te testen. Ik weet nog niet precies wannneer dat mogelijk is, maar ik hoop binnen enkele weken. Het testen van UV-straling op zonnebrand zonder spectrofotometer is echter niet mogelijk, dus een alternatief proefje verzinnen wordt helaas lastig. Wel kan ik woensdag 11 oktober om 16.00 videobellen om de aanpak van je pws te bespreken, kan jij dan ook?
Groetjes,
Barbara Grinn