PWS aardbevingbestendigheid van betonconstructies
-
Hallo iedereen,
Wij zijn bezig met het maken van een PWS en hebben als onderwerp 'aardbevingbestendigheid van betonconstructies' gekozen.
Hiervoor hebben wij al een gesprek gehad met meneer Den Uijl, een hoogleraar op de TU Delft. Hij heeft ons een hoop info gegeven over betonconstructies, maar nu willen wij ook graag iets testen.Wij hadden het idee om verschillende technieken op schaal te testen.
Wij vroegen ons daarom of iemand hiervoor wat ideeën heeft en ons hierbij eventueel wil helpen.Met vriendelijke groeten,
Benjamin en Stan
6VWO
VC Walterbosch in Apeldoorn -
beste Benjamin en Stan,
graag wil ik jullie hierbij helpen. Hebben jullie al aan dhr Den Uil gevraagd of je bij hem proefjes kan doen?
Eerst heb ik een paar vraagjes voor jullie.
Hebben jullie al nagedacht voor de eventuele problemen waar je tegenaan kan lopen als je een betonnen balk of kolom gaat schalen?
Hebben jullie al gekeken hoe jullie proefjes uit willen voeren?Dit is voor mij belangrijk om te kunnen kijken wat er mogelijk is.
Graag hoor ik het, dan help ik jullie graag verder. Ik zit komende week even in het buitenland. Afhankelijk van de internetconnectie daar volgt mijn volgende reactie snel, anders kan het tot eind deze week duren.
met vriendelijke groet,
Joost -
Hallo Joost,
Ten eerste excuses voor het late antwoord. We hadden een email verwacht bij het plaatsen van een nieuw bericht. Deze kregen we echter niet, dus hadden wij niet gekeken.
Wij hebben dhr Den Uijl niet gevraagd voor het uitvoeren van proefjes. Hij kwam wel met ideeën maar hij heeft ons niet uitgenodigd deze uit te voeren.
Ja wij hebben over het schaalprobleem nagedacht en daarom kwamen tot de conclusie dat met beton testen niet echt zal werken maar misschien wel de principes duidelijk zal maken.
We hebben zeker nagedacht over vormen van testen alleen hier komen wij niet helemaal uit. Vandaar dat wij op dit forum om hulp/ideeën zijn gaan vragen.
Fijn dat u ons in ieder geval wilt helpen.
Met vriendelijke groet,
Benjamin en Stan -
Wat waren zijn ideeen, dan kan ik jullie wel helpen met het nadenken over de uitwerking hievan voor jullie geval.
hoor het graag.
groetjes,
Joost