materialen
-
Hallo,
Voor mijn profielwerkstuk wil ik onderzoek doen naar verschillende materialen die gebruikt worden voor de bouw. Nu ben ik op zoek naar informatie over nieuwe materialen waar momenteel onderzoek naar gedaan wordt of onlangs gedaan is. Ik wil voor mijn profielwerkstuk bijvoorbeeld onderzoek doen naar de ontwikkeling van nieuwe milieuvriendelijke materialen en of deze dus ook daadwerkelijk gebruikt zouden kunnen worden voor een nieuw gebouw. Maar waar kan ik dit soort informatie vinden?
-
beste Sophie,
weet je al wat voor gebouw je wilt ontwerpen en wat voor soort materialen je wilt gebruiken? Want dit is nog vrij breed. Wat op zich een heel gaaf nieuw materiaal is, is ETFE, dit is al een aantal keer succesvol gebruikt, maar kan denk ik nog veel over onderzocht worden en is vrij duur.
Of ben jij meer op zoek naar materialen die in constructies horen?
hoor het graag,
groetjes,
Joost -
Hallo Joost,
Alvast heel erg bedankt, ik heb er even verder naar gezocht en ik denk dat het inderdaad wel een interessant materiaal is!
Ik ben niet persee van plan een gebouw te ontwerpen, ik wil als hoofdonderzoek echt materialen doen. Dus inderdaad ook materialen in constructies die bijvoorbeeld beter zijn voor het milieu, goedkoper zijn of beter gebruikt kunnen worden voor een bepaalde constructie.Groetjes, Sophie
-
Beste Sophie,
heb je al wat kunnen vinden over ETFE, of over andere materialen? Zo niet, kan je mij vertellen wat je niet kunt vinden? Anders wordt het lastig om je te helpen.
hoor het graag,
groetjes,
Joost