Proef wolkenkrabbers
-
Wij willen voor ons profielwerkstuk over wolkenkrabbers een proef doen waarin wij met behulp van schaalmodellen wolkenkrabbers uittesten.
Hier willen wij testen doen met betrekking tot de invloed van de hoogte en de oppervlakte op het gewicht dat hij kan dragen.
Voor onze eindpresentatie willen wij twee schaalmodellen maken. De een een houten skelet en de ander een realistisch schaalmodel van een wolkenkrabber.
Heeft u nog tips hoe wij dit kunnen doen of waar wij op moeten letten? -
beste Lauwie,
wat belangrijk is dat de krachten getest worden in de goede verhoudingen. Je zal dus moeten kijken naar de krachten die er op een echte wolkenkrabber komen te staan. Hier zijn wel gegevens voor wat je aan zou moeten nemen. Vervolgens zal je de materialen van de echte constructie moeten bekijken, deze vergelijken met de sterkte van jouw materialen in je schaalmodellen. Vervolgens moet je het gebouw gaan belasten in de goede verhouding.
Al met al een behoorlijk praktisch gedeelte wel heel interessant.
mochten jullie hier vragen over hebben, dan help ik jullie graag verder.
met vriendelijke groet,
Joost -
Vanaf waar zouden jullie dit willen filmen? Vanuit het gebouw zelf? Of vanaf de zijkant, of meerdere posities.
Ik zou dan werken met glas, of plexiglas voor de lens van de camera, zodat je mooi de stromingen kan zien.
is dit een beetje wat jullie in gedachten hebben? Als jullie antwoorden over vanaf welke plekken jullie willen filmen, dan kan ik iets gedetailleerder kijken wat handig is.
hoor het graag,
groetjes,
Joost -
Wij hebben ons idee voor de proef aangepast.
Ons nieuwe idee is dat we de invloed van wind op schaalmodellen van verschillende vormen onderzoeken door met rook en wind te werken. We zouden rook willen maken met een rookmachine en het experiment willen filmen.
Wij vroegen ons af hoe wij hierbij kunnen voorkomen dat de rook op de lens slaat.