Project ReturnCapsule
-
Beste Robin,
Ik help jullie graag met het beantwoorden van jullie vragen hierover.
Plaats ze in deze thread.Mvg,
-
Dit bericht is verwijderd! -
Hoi Storm,
Heel erg bedankt dat je ons wilt helpen met het project. Deze week zijn we vooral bezig met toetsweek op school, maar daarna zullen wij met genoeg vragen komen om te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Robin Hoeven en Skye Knol -
Hi Robin,
Probeer zoveel mogelijk vragen zelf te beantwoorden. Dit zal je automatisch helpen met je literatuuronderzoek en hiermee zal je oplossingen vanuit verschillende invalshoeken kunnen benaderen. Mocht je ergens echt niet uitkomen kan je hier terecht.
Succes met je toetsweek!Mvg,
-
Storm Holman
Hoi Storm,
We zijn druk bezig met het vooronderzoek en hebben hier een aantal vragen over. Zo vroegen wij ons af of jij ervaring hebt opgebouwd doormiddel van het ontwikkelen van een cubesat? Ook vonden we het lastig om de omstandigheden in de dampkring te beschrijven aangezien we hier zelf bijna niets over weten. We weten dat wind in combinatie met zwaartekracht een belangrijke invloed heeft op de landing van de Cubesat. Zijn dit alle krachten die vooral ons tegen gaan werken of zien we er een aantal over het hoofd?Ook vroegen we ons af of je een klein stukje over jezelf wil schrijven voor in ons verslag. Zo kunnen we laten zien wie onze expert precies is.
Alvast bedankt,
Robin en Skye -
Hi Robin,
Het is belangrijk om te beseffen dat de return-capsule een bepaalde baan had met een grote snelheid voordat deze de atmosfeer betreedt. Het is van groot belang om te onderzoeken wat deze snelheid is, want dit heeft invloed op je atmospheric drag (wind) die tegengesteld aan de beweging is. Voor de krachtenbeschouwing is het noodzakelijk te onderzoeken welke krachte op welke manier op de capsule werken. Denk ook aan lift (+/-). Een verhaaltje over mij kan je op de PWS-website vinden.
Succes!
Mvg, -
Storm Holman
Hoi Storm,
Ik kan het verhaaltje niet vinden. Staat hij gewoon bij je profiel of heb je een link waarmee ik er meteen bij kom.Alvast bedankt,
RObin en SKye -
-
Storm Holman
Hoi Storm,
We gaan beginnen met het maken van het prototype. Echter hebben we een vraag. Weet jij waarvan de stoelen gemaakt zijn waarin de astronauten zitten als ze de ruimte in worden geschoten?Met vriendelijke groet,
Robin Hoeven en Skye Knol -
'Beginning in 1995, crew seats were made with aluminum alloys, which cut their weight from 110 pounds to 49.': https://www.airspacemag.com/space/evolution-of-the-space-shuttle-175202/