PWS - Transmissie holografie
-
Goede middag,
Ik en twee medeleerlingen zijn bezig met het maken van een transmissie hologram op school. Daarvoor hebben we zelf een opstelling opgezet met laser, een geimproviseerde deelspiegel en spiegels zoals ook een object en lenzen.
Nu hebben we alleen het probleem dat we al lang zoeken naar holografische film of holografische platen en deze niet zo makkelijk zonder veel geld te verkrijgen zijn doordat verkopers altijd minstens 15 of 30 platen in één keer willen verkopen. Nu heeft de school niet een super groot budget hiervoor.
Daarom even hier de vraag of iemand weet hoe we voor een lage prijs aan film of platen kunnen komen? Heeft de TU Delft misschien de mogelijkheid, als ze zulke platen bezitten, deze in lage aantal te verkopen?Ik hoop dat iemand een idee heeft of kan helpen, dit forum scheen me geschikt hiervoor.
Ohja, het moeten platen of film zijn die gevoelig zijn voor licht van rond de 630 nm. (HeNe-laser)Met vriendelijke groeten,
Thomas Rothe -
Ha Thomas,
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of dit kan, ik ga kijken wat ik voor je kan doen!
Je hoort van me!Groetjes,
Thom
-
Dank je wel, ik hoor graag als je iets kan achterhalen. Het is zeker niet makkelijk een juist contactpersoon te vinden in de faculteit.
-
Dag Thom,
Ik wilde even vragen of het gelukt was. Ik wil niet ongeduldig zijn maar we moeten langzamerhand beginnen dus zou het super zijn als we zo snel mogelijk iets van je kunnen horen.
Bedankt voor je moeite.
Met vriendelijke groeten
Thomas Rothe -
Ha Thomas,
Sorry voor de late reactie, dit komt door de migratie naar het nieuwe forum.
Ik heb even rond gezocht of er wat mogelijk was, maar ik ben bang dat via de TU dit niet gekocht kan worden. Dus je moet ze jammer genoeg gelijk in grote getale kopen.Groetjes,
Thom