PWS: Holografie
-
Dit bericht is verwijderd! -
Hi Albert en Juul,
Fijn om te horen dat jullie goede ervaringen hebben gehad met de TU Delft. Een jaar of vijf geleden was er een professor die proven deed en hier ook wel eens leerlingen mee hielp. Hij is er nog steeds, maar hij is gestopt met het bestellen van holografische platen.
Ik zou voor jullie kunnen kijken of het mogelijk is dat jullie een middagje in een dergelijke practicumruimte kunnen doorbrengen. Alleen ben ik bang dat het probleem van het ontbreken van een holografische plaat dan nog niet is opgelost.Groet,
Caspar Boers
-
Hi Juul en Albert,
Ik zal morgen even langslopen bij de onderzoeksgroep die zich hiermee bezighoudt om te vragen of jullie daar een proef zouden kunnen uitvoeren. Ook zal ik ze vragen waar jullie een holografische plaat kunnen kopen, dit zou ik zelf namelijk niet weten.
Groet,
Caspar Boers
-
Hey Juul en Albert,
Nog niet helaas. Ik ga weer even checken of er nog updates zijn
Groet,
Caspar
-
Ha Juul & Albert,
Ik neem aan dat het om analoge interferentie holografie gaat, dan moet ik jullie toch teleurstellen.
Blijkbaar is wegens ruimtegebrek onze interferentie transmissie-holografie opstelling ontmanteld. Ook hebben we voor dit soort projecten simpel weg niet voldoende mankracht.
Het vergt namelijk wel meer dan een uurtje om het goed te doen, het gaat niet alleen om het bouwen en uitlijnen van de opstelling voor een opname, maar het moet ook chemische ontwikkeld worden.. Als je vanaf het begin moet beginnen, ben je zo een week verder. Die tijd heb ik niet, hoe graag ik dat ook zou willen want het is erg leuk om te doen. En optiek lenen we niet uit aan derden.Op internet is meer dan voldoende informatie en zijn er “keukentafel opstellingen” te vinden die gebruik maken van eenvoudige optiek en lasertjes. De ontwikkel/stop/fixeer chemicaliën zijn bij de fotovakhandel nog te koop.
Succes!