onzichtbaarheid
-
Hallo, ik heb laatst een artikel gelezen in de NWTmagazine over onzichtbaarheid. Ik vindt dat een leuk onderwerp voor mijn PWS en zou graag indien mogelijk het een en ander willen vragen aan jullie:
Wordt er door de TU Delft onderzoek gedaan (theoretisch of praktisch) naar onzichtbaarheid ?
Is dit een serieus onderzoeksonderwerp ?
Zijn er andere instellingen (in NL of buitenland) bij jullie bekend waar er onderzoek naar wordt gedaan;
Waar zou ik informatie bronnen kunnen vinden?Ik wil dit graag weten, omdat het voor mij natuurlijk knap lastig is mijn PWS hierover te doen als er nog weinig over bekend is !
alvast bedankt,
Tijmen
-
Hoi Tijmen,
Wat bedoel je precies met onzichtbaarheid? Bedoel je dan bijvoorbeeld allemaal verschillende cameraatjes die het beeldop de juiste plek op een textiel plaatsen zodat je onzichtbaar lijkt?
Groetjes,
Ad -
Ik bedoel iets anders hoewel wat jij noemt ook leuk is. In het artikel wat ik gelezen heb wordt gesproken over onderzoek naar materiaal (o.a. metamateriaal van AMOLF) met een negatieve brekingsindex waarmee je dan een 'onzichtbaarheidsmantel' zou kunnen maken.
- topic:timeago_later,9 dagen
-
hartstikke bedankt voor de links, ik kan hiermee een stuk verder komen. alleen de eerste link is voor mij niet bereikbaar omdat ik dan een account op die site moet hebben die daarvoor toereikend is. heb je nog een vergelijkbare link? of zou je de tekst gekopieerd naar mij willen mailen?
alvast bedankt voor de moeite,
Tijmen
- topic:timeago_earlier,9 dagen
-
In Nederland wordt er trouwens onderzoek gedaan door het AMOLF. Dit zit in het Science Park in Amsterdam dus ik gok dat het nauwe banden heeft met de UvA.
Groetjes,
Ad -
Hoi Tijmen,
Op de TU Delft wordt er geen onderzoek gedaan naar het meta-materiaal (voor zover ik kon vinden). Ik heb wel een paper voor je gevonden: http://prl.aps.org/pdf/PRL/v103/i21/e213902. Hierin worden experimenten gedaan over de observaties van sterke elektrische en magnetische interacties tussen split-ring resonators (soort van materiaal met een negatieve brekingsindex) in metamaterialen. Hier is nog een ander artikel wat de werking uitlegt: http://www.physorg.com/news180724252.html
Groetjes,
Ad - topic:timeago_later,12 dagen
-
Hoi Tijmen,
Heb bijgaande paper geupload.
Groetjes,
Ad