PWS melk als raketbrandstof
-
Als PWS Onderwerp hebben ik en mijn vrienden gekozen om van melksuiker een brandstof te maken die we voor raketten zouden kunnen gebruiken, we hebben hier de eerste paar tests al voor uitgevoerd en hebben daaruit de conclusoe getrokken dat de perfectie ratio lactose:kaliumnitraat 65:35 is. Wij vroegen ons af of we hulp konden krijgen om verder te werken met dit project, maar omdat wij dit zo veilig mogelijk wilden doen wij wat toezicht konden krijgen van mensen met wat meer verstand
-
Dag JvAlphen,
Helaas begeleiden we geen proeven met raketten hier op de TuDelft. Als je specifieke vragen hebt over de natuurkunde erover kan je altijd terecht op het forum.
Mvg, -
Hey storm, weet jij misschien een manier om dit op miniatuur versie kan doen, we moet wel wat hebben qua resultaten
-
Dag JvAlphen,
Helaas kan ik vanuit de TuDelft geen advies geven over proeven met explosieve reacties, vanwege aansprakelijkheidsredenen. Sorry hiervoor, voor verdere begeleiding moet je echt bij je eigen Toa/docent zijn.
Wel ben ik benieuwd wat je precies wil onderzoeken en wat je al weet van de natuurkunde erachter! Tof als je even je onderzoeks/deelvragen kan droppen, zodat ik er even naar kan kijken. Voor verdere (niet explosief experimentele) vragen kan je natuurlijk altijd hier terecht!Groetjes,